Bij een profiel op facebook zie je aan de linker kant een aantal vrienden. Op wat is het gebaseerd dat deze vrienden boven staan?

Bij hyves was het altijd zo dat diegene die voor het laatst online waren geweest, boven aan stonden op iemands profiel. Maar hoe zit het bij facebook?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Op niets eigenlijk. Dit is een willekeurige volgorde. Als je op F5 drukt, zullen er weer andere vrienden verschijnen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, dat heb ik weer niet. En als ik op F5 druk blijft de volgorde ook het zelfde.
Bij Facebook zijn er talloze statisten & sociale experts continue aan het werk om de algoritmes te bepalen en aanpassen die er voor zorgen dat jij te zien krijgt 'wat jij wilt'.
Welke postings je ziet, welke vrienden je ziet, etc. Zoveel mogelijk variabelen worden er gemeten en geevalueerd om FB een site te maken waarop jij zoveel mogelijk tijd doorbrengt en aangeboden krijgt wat zij denken dat jij leuk vindt.