Is mijn hotmail gehacked? (lees uitleg!)

Eerst kreeg ik een pop up met de melding "Hi". Meer niet. Nu kreeg ik een automatisch bericht (heel veel tegelijk) dat een verzonden bericht niet verstuurd kon worden.
Dit bericht is afkomstig van postmaster@mail.hotmail.com

Er staat een heel stuk tekst met als afsluiting:

please visit our website:
E-MAIL: myuzy@myuzy.com
MSN : oemluck@hotmail.com

Dit is dus spam, maar het bericht is ook naar al mijn contactpersonen verstuurd! Wat kan ik hier tegen doen? Kunnen er andere mensen in mijn hotmail komen om berichten te versturen?

Er staat heel veel over geschreven op internet. Maar nergens een duidelijke omschrijving van de herkomst en de oplossing voor dit probleem! Wie-o-wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het schijnt aan een advertentie van Tele2 te liggen, maar zeker is dat naar mijn idee nog niet: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=157998&postdays=0&postorder=asc&start=15
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dutcheese: op de link die ik aangaf, is het naar mijn idee wat beter uitgelegd, vandaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nogmaals @Dutcheese: de link is zojuist weggehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dutcheese: ik vind het ook nog wat vroeg daarvoor ;)

Het beste antwoord

Ik vermoed dat het een fout is in het advertentieprogramma van msn/live.

Had het pas ook, maar mijn pc is virus en trojan vrij.

Het is -bij jou- een toevallige samenloop van het aanklikken van een spam-mail- die je adresboek kaapt en een bekend probleem bij hotmail. Veel mensen hebben dit pop upje ook gehad zonder voorafgaand gespamd te zijn en verstuurden daarna ook geen spam. Er zijn dus twee lossen incidenten die geen verbintenis hebben met elkaar.

Het pop-upje komt alleen bij het bezoeken van de emailpagina en is dus webpagina gebonden en staat los van eventuele bedreigingen op je pc.

Voor de zekerheid kan je je pc scannen op virussen en trojans. Een handleiding met uitgebreid stappenplan hiervoor kan je vinden op Nucia (zie bron)

De spammails "klik hier om te lezen wie jou geheime berichten stuurt" staan erom bekend adresboek-kapers te zijn, zo zijn er diverse mails in omloop die hetzelfde doen of pogen. Open dit soort emails nooit en delete ze ongelezen. Daarmee voorkom je een hoop ergenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

probeer je wachtwoord eens te veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dat helpt alleen tegen een nieuwe aanval, de adressen uit het hotmail adresboek zijn al gekopieerd. Voor die contacten is het te laat.
Je bent wel de dupe van een spam-virus.

jij zei: ik kreeg eerst de spam & daarna al me contactpersonnen.

dit is duidelijk een spam actie.
kun je ook zien aan myuzy.com

enkel maar verkoop dingen , KOOP ER IIG NIKS!

Toegevoegd na 2 minuten:
in de copright balk hebben ze een stats icoontje met de link:

die stuurd je door naar chineesche website met trojans.
( niet klikken!!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weg met die link hier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe goed bedoeld ook, ik meld je antwoord vanwege het gevaar van je link. Op iedere link wordt namelijk geklikt, niet iedereen zal de waarschuwing eerder zien dan de link zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De link is zojuist weggehaald.
Verwijder je hotmailaccount en installeer hem opnieuw nadat jij je computer hebt laten doorzoeken door hitman pro, een gratis programma dat je computer naloopt op ongewenste scripts ed.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij, of een kennis die dezelfde personen in 't adresboek heeft, hent waarschijnlijk een keer (of nog) een virus op de PC gehad. Dat virus zoekt je PC af naar emailadressen. Vervolgens worden die gespamd.

Toegevoegd na 25 seconden:
hent=hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik had ook zo'n popup met "hi"
Ik heb meteen m'n hele computer gescand (avast, ad-aware,advanced system care, hitman pro)

niets gevonden. (ja wat cookies)

volgens mij zit het virus op internet. Hotmail is immers ook op internet.

Ik heb mijn wachtwoord veranderd, al mijn contactpersonen verwijderd, msn geupdate.

wat kan ik nog meer doen?

Ik wil niet mijn account verwijderen, en mijn hele inbox en verzonden mail kwijt zijn. Kan het virus adressen uit mijn inbox lezen?

Had vorige week inderdaad een heel vreemde melding, van delivery notification, terwijl ik die dag helemaal geen mail verstuurd had en ook niet online was met hotmail. Kon ook niet zien aan wie ik die mail gestuurd zou hebben, en wat het bericht dan was.

please mensen help ons, op google kon ik niets vinden, en op de website van hotmail of microsoft ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Verander eerst je wachtwoord.

Als u dat hebt gedaan verstuur dan een mail naar uw contact personen die betrekking heeft tot die spam-mail.

Een pop-up met een melding kan ook een offline bericht zijn, maar dan met een code toegevoegd. Deze codes zijn legaal, maar de site is illegaal. Daarom zal ik hem niet noemen.

Negeer alle spam-berichten en gooi ze in de spam of ongewenste berichtenbak.