Het is een moeilijke klus.
Elke website draait op een andere server. (computer)
Als jij naar www.goeievraag.nl gaat draait het hele programma van goeievraag op de server van goeievraag.
Dit kan hun eigen server zijn, maar ze kunnen het ook bij een groot bedrijf zoals strato.nl ondergebracht hebben.
Tussen een server en jouw computer zit nog een provider die als doorgeefluik dient.
Je zou dan alle servers in heel de wereld uit moeten hacken voordat je ze kan uitschakelen.
Een andere optie is alle providers hacken en die uitschakelen, maar er zijn te veel providers om dat zo even te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle servers platleggen is een klus die wel heel veel energie gaat kosten. Er ligt meer gevaar in het platleggen van de root-DNS-servers. Dat zijn zeg maar de belangrijkste telefoonboeken van het internet. Als je een domeinnaam intypt dan wordt het door die servers omgezet naar een IP-adres van de server waar de site draait. Gooi de hoofd-DNS er uit en geen enkele site buiten je eigen netwerk is niet meer bereikbaar. Gelukkig weten de beheerders dat ook en zijn ze daar altijd actief mee bezig om dat te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het goede antwoord :)

Andere antwoorden (2)

Is mogelijk maar dan zouden een hoop hackers wereldwijd goed samen moeten werken. Om zoiets te organiseren kost veel tijd en geld. Kleine kans dus dat zoiets echt zou gebeuren.

Natuurlijk zijn er ook nog knappe koppen die dit soort methodes bedenken.
http://www.newscientist.com/article/dn20113-the-cyberweapon-that-could-take-down-the-internet.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Theoretisch Kan het maar in de praktijk zal dat erg lastig worden. Dat zou dan extreem tactisch moeten gebeuren door de belangrijkste hubs en transatlantic/transpacific cables uit te schakelen. Maar dan nog blijven lokaal (denk aan europa, vs , zuid-amerika) netwerken bestaan, maar dus niet onderling verbonden.