Hoe krijg ik enkele auto-aanvul adressen uit mijn adresbalk?

Als ik het pijltje ernaast gebruik heb ik er nu teveel in staan waardoor ik moet scrollen. Ik wil daar graag alleen de adressen in houden die ik vaak gebruik. Hoe kan ik daar enkele adressen tussen weghalen, dus niet alles?

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik heb in mijn favorieten ook al een ellenlange lijst met verschillende mappen staan (ik ben een hamsteraar van mooie websites, of die ik ooit nog eens uitgebreider wil bezoeken :-/ ) dus dan moet ik nog scrollen om snel bij een bepaalde website te zijn, dus ik gebruik voor dit soort pagina's het liefst de adresbalk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Bij Firefox is dat wel makkelijk.
Tik het begin van een URL in. Wacht tot de lijst met suggesties wordt aangeboden. Maak het adres wat je wilt verwijderen blauw met je muis en druk op [SHIFT][DELETE]
Bij IE werkt dat niet zo makkelijk als bij Firefox.
Daar kun je het beste je geschiedenis korter instellen, dan zijn
de omgewenste entries eerder weg.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt, ik had je antwoord via email gelezen en meteen even gekeken bij hetzelfde als wat ik hier in je plaatje zie. Maar is het dan niet zo dat als ik er bijv. maximaal 10 in wil hebben dat hij dan bij het intikken van een nieuw adres een oude (favoriete url) verwijderd ofzo?
Want in dat geval zou het makkelijker zijn om de overbodige gewoon te kunnen verwijderen. Maar als dit niet kan dan zou het evt een goede oplossing kunnen zijn. Thanks!
AWM
14 jaar geleden
Nee, het gaat hier om het aantal dagen dat ie adressen 'onthoudt'. Dus als je 'm op 5 instelt, komt ie alleen met suggesties van de afgelopen 5 dagen. Niet helemaal wat je vroeg, maar misschien helpt het een beetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O dan had ik het verkeerd begrepen. Ik heb het er in het engels staan en er staat inderdaad 'how many days'.
Maar zelfs dan zou het een goede oplossing kunnen zijn omdat het mij vooral gaat om die adressen die je een enkele keer intikt bijv. omdat je ze op tv ziet of in een blad ofzo die ik er dan uit wil hebben. En ik neem aan dat als je hem op 7 dagen zet, dat ze er dan automatisch in blijven staan wanneer je deze sites binnen 7 dagen weer bezoekt. Daar kom ik op GV, GVF, en internetbankieren zowiezo wel aan ;-) Als die anderen er dan na 7 dagen worden uitgeknikkerd (als ik het zo goed begrepen heb) dan ben ik al tevreden.

Andere antwoorden (3)

Voor zover ik weet zie je in deze balk de geschiedenis. Je zult dus een deel van de url moeten intypen om de gewenste url bovenaan te krijgen.
In je favorieten zetten lijkt me een optie. Zelf gebruik ik als startpagina Symbaloo. Daarmee heb ik meteen een overzicht van mijn meest gebruikte en favoriete websites.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je dit bedoelt, maar in het Scroll-menu
komt aan de rechterkant een verwijder-x-je als je
er met de muis overheen gaat. (Explorer 8)

Zie de bijgevoegde schermprint.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O da's handig! Ik heb echter IE7 dus dat heb ik niet. Maar toch een plusje voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar was ik al bang voor, want dan had je het vast zelf al gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt :-) Maar zulke dingen zijn wel handig om te weten wanneer je overweegt om over te stappen op IE8 en de voor en nadelen tegen elkaar afweegt. Vandaar het +'je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt daarvoor :-)
Je kunt deze adressen verwijderen uit de registry. Niet de meest elegante oplossing en met een riskant randje (zie bron).

Een andere optie is dat je de allermeestgebruikte websites in de werkbalk 'Koppelingen' zet. Wanneer je werkbalken niet vergrendeld zijn, kun je de URL vanuit de adresbalk daar naartoe slepen.

Nog een optie is het misschien om met het venster 'Geschiedenis' te werken. Wanneer je op de knop 'Favorieten' links bovenin klikt, schuift er een venster met je favorieten uit. Dit vernster heeft een aantal 'Tabs' waarvan eentje met je 'geschiedenis' ingedeeld naar dag, week of langer geleden. Je kunt hier individueel entries uit verwijderen. Ze verwijderen dan niet uit de browser history, maar je kunt het lijstje wel makkelijk overzichtelijk houden.