hoe maak ik gratis reclame voor mijn blog?

ik heb een blog opgericht maar er is niemand die hem bezoekt, nu zoek ik een manier om het te promoten. het is een hobbyblog, ik weet niet of dat uitmaakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

3 vormen van bloggers reclame
- Schrijf je blog in op http://onafhankelijke-bloggers-associatie.nl/
- reageer zelf op andermans blogs, liefst bij blog die over hetzelfde gaan als jij interessant vindt, of er een relatie mee hebben
- ga twitteren over je blog, bij de #tags van je hobby
- en inderdaad meld je blogs telkens op je facebook pagina en Google+

Bij blogs moet je daar gaan waar de interactie is, over je hobby. Daar komt ook je doelgroep.
Ook website van hobby tijdschriften en website over je hobby moet je natuurlijk ook in de reacties melden dat jij en specifiek blog ergens over schreef.

En je kunt als reactie op iemand anders zelf een eigen blog schrijven en daar dan naar verwijzen in reacties elders.

Let ook op dat je in de tekst synoniemen gebruikt voor het onderwerp van je blog
Dan wordt je vaker gevonden door zoekmachines.
Zoekmachines zijn meestal de trouwste bezoekers van je blog.
Onder motto "walk your talk" heb ik ook mijn eigen blog bij de bronnen gezet

Gratis reclame voor een blog kost dus geen geld, maar wel tijd een aandacht, maar ook dat hoort bij je hobby.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je veel onderwerpen schrijft over onderwerpen die mensen interesseren dan zal je binnen enkele maanden vanzelf ook op die onderwerpen gevonden worden in de zoekmachines. Verder zo je linkjes kunnen ruilen met andere blogs die over dezelfde onderwerpen schrijven. Hierdoor krijg je meer bezoekers en ook meer 'punten' in de zoekmachines. Als laatst: je kunt via Facebook en Twitter ook vaak wel wat bezoek generen. De basis ligt natuurlijk in het feit dat je blog ook wel leuk moet zijn om te lezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op Facebook zetten. Openbaar en/of Hyves
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan jouw Blog op mijn Twitter wel bekend maken hoor, als je wilt. Het wordt maandelijks bezocht door enkele duizenden mensen. Ik zet je Blog er gewoon een paar keer op, de komende tijd en je zal zéker erg veel bezoekers krijgen. Het is maar een voorstel, maar ik zou wel graag eerst willen weten over wat voor soort Blog het gaat. Ik hoor je misschien nog wel: Groetjes

Ps. Zoals andere mensen je vraag hebben beantwoord, moet je ook even een Twitter-account aanmaken, heel gemakkelijk om te doen, als je het nog niet gedaan hebt.