Ja, de URL's worden overal met de zelfde letters getypt. De uiteindelijke sites hebben wel chinese tekens.
Voorbeeld: Ebay china

http://www.eachnet.com/

Toegevoegd na 43 seconden:
De chinese tekens zien wij hier als blokjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja overal in de wereld wordt daar 'WWW' voor gebruikt.
Daarom heet het ook 'World Wide Web' oftewel het 'Wereld Wijde Web'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan bijna geen toeval zijn dat je uitgerekend nu deze vraag stelt! Want vorige week is bekend gemaakt dat er een plan is dat URL's niet meer persé met westerse karakters hoeven te worden gemaakt!
Midden 2010 gaat het in.
AWM