Mag je artikelen van nieuwssites overnemen als blogartikel wanneer hierbij de bron vermeld wordt?

Op een blog wil ik artikelen verzamelen over een bepaald onderwerp. Mag ik daar volledige artikelen plaatsen met bronvermelding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Gebruik een link en geef je eigen commentaar, dat is voor je bezoekers veel waardevoller dan het bericht kopiëren, dat kunnen ze ook zelf wel lezen.
Natuurlijk mag je wel citaten gebruiken, zo highlight je de aspecten waarmee jij waarde toevoegt voor jouw lezers

Als het voor jou niet waardevol is om er zelf wat over te schrijven, kun je ook alleen de link geven
Plaatjes nooit kopiëren, maar dieplinken. Toon het plaatje van de andere website rechtstreeks op jouw pagina
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit hangt af van de voorwaarden van elk bron die je wilt gebruiken. Sommige bronnen laten dit toe, anderen niet! Neem contact op met de bronnen om het precies te weten. Zo voorkom je moeilijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je niet expliciet toestemming hebt is het verboden om content van een website te gebruiken voor je eigen website of wat dan ook.

Er moet dus ofwel op de site vermeld zijn dat de content vrij te gebruiken is, of je moet toestemming hebben van de rechthebbende.

Simpele bronvermelding is nooit voldoende.
rose