hoe kun je het makkelijkst een forum maken?

Hoe kun je het makkelijkst een forum maken,
Is er een speciaal programma voor ik heb wel een programma voor normale website maar die kun je niet gebruiken voor een forum,

Toegevoegd na 5 uur:
van die gratis aanmaak forum sites heb ik niks aan,
Omdat je dan zo'n gratis domein krijgt en ik heb er al een

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
6K

Het beste antwoord

Er zijn hostingaccounts waar bijvoorbeeld het PHP BB forum gratis en standaard klaar staat voor je om met 1 klik en wat admin info te installeren.
Als admin kun je dat forum verder inrichten naar je eigen smaak en wensen.

http://www.dreamhost.nl is zo'n hostingprovider.
http://www.antagonist.nl is er nog een.

Dit is handig om er kennis mee te maken, maar niet om daar je forum te houden. Dit vanwege het feit dat ze bij veel verkeer snel overbelast zijn door de wijze van hosten. Je site gaat dan plat.

Toegevoegd na 14 minuten:
Bij een dergelijk hostingaccount wordt verwacht dat je je domeinnaam zelf bedenkt of al hebt. (Goed opletten bij het invullen van het webformulier).

Toegevoegd na 21 minuten:
Andere optie is een serieus account, een virtuele server bijvoorbeeld, waarbij de dienstverlener op jouw verzoek een PHP BB forum aan maakt en onderhoud, en jij de admin toegang hebt. De te gebruiken bandbreedte past zich dan automatisch aan aan het gebruik, zonder dat het extra kost.
Heb je bv goede publiciteit weten te generen en komt daar veel bezoek op af, dan blijft je forum staan. In tegenstelling tot de goedkope hostingaccounts.

Dat kost wat meer dan de 2 eerder genoemden.
Dat kan bv bij http://www.vertixo.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je kan het beste gewoon een voorgeprogrammeerd forum nemen
als voorbeeld eentje
maar er zijn heel veel vaak gratis en zelf zonder reclame forum makers te vinden
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil geen gratis ding zoek iets wat goed werkt,
Maar er zouden toch wel programma's zijn die gedeeltelijk een forum voor je maken?
capthavoc
12 jaar geleden
dan moet je toch wel behoorlijk veel kennis van php en mysql en wat er tegenwoordig allemaal voor programma taal nodig is omdat te kunnen
het s tegenwoordig allemaal module werk en bedenk ook nog eens de veiligheid als je dat allemaal zelf wilt bouwen ben je een eeuwigheid bezig
ik weet niet wat je heb voor software je hebt voor het maken van website
maar en hosting pakket het soms ook een geautomatiseeerd programma on je pagina te maken daar zit soms ook de mogelijkheid ene forim als geheel pakket in te bouwen
maar zelf maken ?? denk niet dat dat er in zit google eens op
joomla
wellicht is dat wat ? het beste is gewoon op internet een voorbeeld te vinden van een forum dat je aanspreekt en dan te kijken welk forum bouwer die levert
Met www.actieforum.com is het heel erg makkelijk en helemaal nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje maar ik moet een eigen domein naam hebben ( die heb ik al ) en niet met zo'n extra naam er nog achter
Via https://mijnforum.nl voordeel is dat deze gebruik maken van een nieuw pakket dat meer is ingericht voor mobiel en tablet gebruik. Het is even wennen maar vind het forum gebruiksvriendelijker dan phpBB.