Bestaat er een programma dat elke keer als je je browser opstart, zegt hoeveel je reeds verbruikt hebt qua data

Dus een programma dat zegt hoeveel dat je reeds verbruikt hebt.

Toegevoegd na 26 minuten:
ik bedoel mijn dataverbruik op internet
ik zit soms over mijn limiet en dan moet ik bijbetalen
Is er een firefox add on ofzo of een programma dat telkens als ik firefox opstart, zeg hoeveel MB of GB's ik al verbruikt heb voor deze maand? Ik weet dat mijn provider dit toont maar dan moet ik steeds naar website gaan. Gewoon een kleine melding vanboven op het scherm "U hebt reeds xxxx GB verbruikt". Is dat mogelijk? En bijvoorbeeld een waarschuwing geven als er reeds 3 GB verbruikt is? Bestaat zo'n programma?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

DU meter.
Houdt per dag, week, maand en jaar bij hoeveel data er door je netwerk gaat. Neemt weinig ruimte in en werkt perfect

Toegevoegd na 4 uur:
Zoals Antwoordman mij al zei: DU meter meet netwerkverkeer, niet alleen internetverkeer.
Als je dat vanuit je PC wil uitsplitsen, dan zal het wel de nodige kennis vereisen. Ik ga er vanuit dat iemand met een maximale datahoeveelheid op zijn internetabonnement niet veel data heen en weer zal pompen tussen verschillende PCs in zijn/haar huis.

Een alternatief is om in de router te kijken of die daar gegevens van bijhoudt (mijn fritz!box kan bijvoorbeeld een alarmpje geven bij bepaalde hoeveelheden dataverkeer)

Toegevoegd na 4 uur:
En DU meter geeft dus ook een alarm bij vooraf ingestelde hoeveelheden data.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Minduimpje niet van mij. Echter, je zegt het juist, Dumeter meet netwerkverkeer. Als je meerdere PCs in je netwerk hebt, kun je niet meer apart meten wat je internet-traffic is.

Andere antwoorden (2)

Ctrl Alt Delete > Taakbeheer > Zoek je browser op in de processenlijst (bv. firefox.exe) > Kijk hoeveel geheugen je browser gebruikt.

Weet niet of dit is wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik bedoel mijn dataverbruik op internet
ik zit soms over mijn limiet en dan moet ik bijbetalen
Is er een firefox add on ofzo of een programma dat telkens als ik firefox opstart, zeg hoeveel MB of GB's ik al verbruikt heb voor deze maand? Ik weet dat mijn provider dit toont maar dan moet ik steeds naar website gaan. Gewoon een kleine melding vanboven op het scherm "U hebt reeds xxxx GB verbruikt". Is dat mogelijk? En bijvoorbeeld een waarschuwing geven als er reeds 3 GB verbruikt is? Bestaat zo'n programma?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet niet
Dumeter doet dat... En helpt je ook tussentijds met meldingen...

Dumeter...

(als ik het mocht zeggen, dan zou ik je een link kunnen geven op usenet, maar omdat ik een brave GV-gebruiker ben die nooit iets fout doet, laat ik het hierbij)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij jouw geen http://tinyurl.com/ybu8x4e te vinden dus?