Wie weet een gratis programma waarmee ik een website kan maken?

Ik wil graag een webstie maken en er vervolgens een domeinnaam, die ik gekocht heb, aan toevoegen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Wat dacht je van Joomla?
Dit is open source software en kun je gratis downloaden.
Je kunt er dan voor kiezen om eerst op je PC de hele website te maken en vervolgen te up-loaden naar het hosting bedrijf.

Wat een alternatief is is om een hosting bedrijf te kiezen die Joomla als tool erbij aanbied. Kost niks extra's en scheelt een hoop werk want zowel de basis site en de database worden dan automatisch geinstaleerd. Flexwebhosting is er hier één van. En ze zijn nog relatief goedkoop ook. Wel moet je gelijk je domeinnaam erbij reserveren. Maar dat is bij alle bedrijven zo als je gelijk een hostingpakket neemt.

Voordeel van Joomla is dat er heel veel gratis componenten voor zijn die je kan toepassen zoals chat, forum, e-commerce, gastenboeken, foto shows, filmpjes, advertentie pagina's, poll's , template's, etc. etc.
Verder is het een CMS systeem (Content Managment System) waardoor je, waar ook ter wereld, je je site vanaf een willekeurige PC kan bijwerken.

Ook zijn er diverse officiele site per land van waar je hulp en ondersteuning kan krijgen en dit allemaal voor niks.
Het is in het begin even wat wennen en uitzoeken maar dat geldt voor alle software. Makkelijk is als je de engelse taal ook een (beetje) meester bent.

Ik heb een aantal bronnen toegevoegd voor meer info waarvan de laatste een site is gemaakt in Joomla waar allemaal Joomla site's te vinden zijn.

Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
NB: Even terugkomens op je vraagstelling. Je hebt een domeinneaam en hieraan voeg je een site aan toe. Andersom, zoals je schrijft werkt eigenlijk niet. Een site bouw je op basis van een domeinnaam.

Toegevoegd na 4 minuten:
NB2: Vergeet ik nog iets; voor Joomla heb je eigenlijk geen HTML/CSS/PHP etc kennis voor nodig. Het is wel makkelijk maar geen noodzaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://download.dutchjoomla.org/download/file/823-handleiding_installatie_joomla_15.html Hier kun je de installatiehandleiding downloaden.

Andere antwoorden (7)

Mijn eerste website heb ik ooit vanuit Word gemaakt. Dus het lijkt me dat dit nog steeds kan en dat het wellicht verbeterd is...

Toegevoegd na 33 seconden:
Dit was overigens eind vorige eeuw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Word levert onderhuids een heleboel code op waar je niet op zit te wachten. Als je een texteditor wil gebruiken, gebruik dan bijv. notepad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Word is echter niet gratis, dus in die zin geen antwoord op de vraag. Word (net als elk ander Office programma) is zeker wel te gebruiken als het om een enkele webpagina gaat. De HTML code is zelfs op te schonen (opslaan als "gefilterde HTML in Word 2007). Wat dat betreft toch een plusje voor dit antwoord (vind ik).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat Word niet gratis is weet ik. Maar praktisch iedere Windows pc heeft Word...
Als je zonder kennis een website wilt maken:
http://www.webs.com/ kun je hier makkelijk 1 maken.

Als je met kladblok wilt maken, zul je kennis van html&css moeten hebben.
( kijk bron voor HTML les, en je zult hierna als eigen pagina`s kunnen maken.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt me een goede site om (bijna) gratis een website te maken. http://www.10dollarwebsite.net/home.php
10 dollar is natuurlijk peanuts. Ik ga er binnenkort zelf ook mee aan de slag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iets meer wil dan een gewone teksteditor (zoals bijvoorbeeld Notepad), zou je bijvoorbeeld het open source pakket NVU kunnen gebruiken. Zie de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben vroeger begonnen met frontpage. Veel webdesigners zullen dan van ergenis achterover vallen vanwege de vele toegevoegde code maar als je kan werken met Word kan je dat ook met frontpage. Het zit echter niet meer bij de Office pakketten maar zal vast nog ergens te krijgen zijn.
Frontpage is wel vervangen door andere programma's maar heeft het nooit kunnen winnen van Dreamweaver
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Frontpage was best een goed pakket en gaf geen overbodige code hoor. Tegenwoordig heet het SharPoint Designer en hoort bij Sharepoint thuis, Microsoft's CMS/document management systeem. Maar Sharepoint Designer is nog steeds een prettige HTML editor vind ik. Maar zowel dreamweaver als sharepoint designer zijn verre van gratis ;o)
Als jet echt wilt doen zonder expert-kennis van moeilijke pakketten: iWeb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat niet alleen voor de Mac?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja. Helaas dus alleen voor non-experts. Die gewoon dingen willen doen.
Ik deed dat met Notepad, lekker ouderwtsch HTML kloppen!
Maar als je geen windows hebt, dan kan je ook gewoon de opdracht copy con gebruiken in DOS