hoe werkt html en css juist?

Hallo,
ik zou graag willen weten wat je met css kan doen.
En waar kan je dit zetten .Ik heb een boek gekocht en daar staat zeer veel over css in en ik weet niet hoe ik dit moet toepassen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Je moet de css tussen STYLE tags op je html pagina zetten en aanroepen met class=.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HTML en CSS worden gebruikt voor het maken van websites. Met HTML zet je een structuur op van je website, hier maak je dus je menu en je content stuk met de teksten die erin moeten komen.
Vervolgens gebruik je CSS om de eerder gemaakte HTML code een opmaak (uiterlijk) mee te geven zoals bijvoorbeeld een achtergrond kleur, afmetingen, positie, etc.

Je CSS kan je het beste in een apart bestand opslaan zodat je deze makkelijk op meerderen pagina's kan gebruiken. Als je dan een kleur wilt veranderen op je hele website hoef je dit alleen maar aan te passen in je css bestand. (dit bestand sla je op met de extensie .css)
En dit css bestand voeg je in je html bestand in met:

(Met deze regel kan je nog een aantal dingen instellen, zoals voor welk apparaat dit css bestand bedoeld is maar voor de meeste gevallen zul je dat nauwelijks gebruiken.)
Voor verderen uitleg over css kan je het beste eens kijken op de link in mijn bron.