Moet internet aan banden worden gelegd?

In de EU is Frankrijk al flink bezig met alles en iedereen wat illegaal is te verbannen. Privacy komt in het geding.
Wat vind jij van internetvrijheid? Is het www nu goed zoals het is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ha, die Chx;

Ik zie voor bedrijven best de haken en ogen wel die er aan de vrijheid van het web kleven. Maar om deze nu drastisch te gaan beknotten moedigt kwaadwillenden enkel maar aan om nog inventiever te worden. Tegengaan van illegale handel is één ding, tegengaan van vrije meningsuiting en gedachtenuitwisseling iets heel anders een heel engs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, en heel snel ook, want het is hier een groot Sodom en Gomorra ! Al die vrijheid. Daar kan ik niet tegen hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hele actuele vraag.
Hier nieuws van een paar minuten geleden:

Het downloaden uit illegale bron wordt wordt binnen drie jaar onrechtmatig en strafbaar. De kopieerheffing op blanco cd's en dvd's wordt afgeschaft.
Dat schrijft het kabinet in een uitgebreide reactie op het van de zomer verschenen rapport van de commissie Gerkens.
Het kabinet wil met het downloadverbod legale online diensten stimuleren. Nieuwe bedrijfsmodellen komen niet van de grond als andere partijen zich met illegale activiteiten verrijken. "Daardoor ontstaat een markt waarin consumenten tegen een redelijke vergoeding en op een legale manier op internet aan muziek en films kunnen komen en rechthebbenden ook in de toekomst verzekerd zijn van inkomsten."
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 bedankt voor de bron ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je citeert: Het downloaden uit illegale bron enz.. Maar dan dan moet je juist die bron aanpakken en niet de mensen die er gebruik van maken lijkt me zo.
AWM
14 jaar geleden
@Peter: Dan word je op je wenken bediend: "Het kabinet wil het downloadverbod niet gebruiken om individuele internetgebruikers het leven zuur te maken, maar juist om de illegale activiteiten van commerciële partijen uit te bannen."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel!
Er is en was nooit echt vrijheid op internet... Maar nu wordt het wel zo sterk beknot, zoals in Frankrijk, de hadopi-wet is ingevoerd... De franse Buma-stemra krijgt de mogelijkheid als ze fraude van downloaden vaststellen om de provider bij de derde keer je internet te laten afsluiten... Zonder vorm van proces en je bent internet kwijt, helemaal kwijt vanwege illegaal downloaden...

The PitateBay is uit de lucht gehaald onlangs en mag in Nederland niet meer operationeel gemaakt worden, het laatste juridische woord is echter nog niet gesproken...

De tijden zijn al enorm verandert, in de jaren 80 was het vrijheid, maar die gaat al jaren achteruit... Alles en alles wordt bijgehouden, Alle internationale e-mails worden opgeslagen en bewaard... Logs moeten maandenlang bijgehouden worden door de providers...

Nee hoor vrijheid is er niet meer, en het wordt minder en minder...

En anoniem op het net is dwaasheid als je dat denkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TBP is nog online hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TPB bedoel je... jawel maar het doek valt, brein zal het wel winnen hoor...
Waarom zouden illegale dingen op het web wel moeten kunnen! In 't echt mag je geen drugs verhandelen, dus ook niet in de virtuele wereld. En 't is toch maar normaal dat ze sites waarop racistische uitlatingen gedaan worden, waarop staat hoe je bommen maakt,... blokkeren!!!
Dit heeft niks, maar dan ook niks met internetvrijheid te maken!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus racisme en aanzettingen tot geweld moeten kunnen voor jou?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En je denkt dat je vooruit zult komen door 'het kwaad in 't vizier te houden'?! Racisme en aanzettingen tot geweld kunnen niet!!! En dan mag je nog zo veel zeveren over internetvrijheid als je wil!!!!!!!