Hoe vaak ververst Google Earth zijn opnamen?

Het is me opgevallen dat wanneer ik op mijn huis inzoom de beelden de afgelopen 9 maanden oof zelfs langer, exact dezelfde zijn. Hoe vaak date Google eigenlijk up?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
18.9K

Antwoorden (3)

Dat verschilt een beetje per gebied. Volgens mij is het in het algemeen zo'n 1 keer per jaar. Ze zijn natuurlijk afhankelijk van sateliet beelden en voor zover ik weet hebben ze geen eigen sateliet, dus ze kunnen niet eindeloos bezig blijven. Op het moment zijn ze ook hard bezig de kwaliteit op veel gezochte plekken te verbeteren, met oa streetview. Dat doen ze liever dan elke week een opname maken van alle plekken van de wereld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ligt eraan welke versie je gebruikt. Betaal je voor Google Earth zijn de beelden een stuk recenter(zeg een maand) dan de gratis versie.

Op de internet versie van goole earth staan zelfs beelden van ruim 3 jaar oud.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Google Earth maakt voor de close-up foto's (tot een paar honderd boven de aarde) geen gebruik van satelliet foto's maar luchtfoto's die vanuit een vliegtuigje zijn gemaakt.

Deze beelden worden bijvoorbeeld regelmatig in opdracht van de overheid gemaakt om strafbare feiten op te sporen etc. Maar dit fotomateriaal wordt in veel gevallen door commerciële bedrijven gemaakt en kan doorverkocht worden aan bijv. Google.

Het komt ook voor dat Google zelf opdracht geeft zulke luchtfoto series te maken.

Hoe vaak het ververst wordt weet ik niet. Ik weet uit ervaring met het programma wel dat de beelden soms wel 4 jaar oud zijn.

In de nieuwste softwareversie kun je trouwens kiezen tussen het meest recente materiaal en ouder materiaal. De datum waarop ze geplaatst zijn staat er dan ook bij.