Ik wil een domeinnaam registeren, later wil ik een website laten makenIs dit mogelijk zonder dat ik vastzit aan een bepaalde host?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Dat kan bij Dyndns... zoek even... Het is een link op het net die de naam aan je eigen server koppelt... Is gratis en voor niets...

Simpel registreren op een vrije domeinnaam en klaar ben je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je een domeinnaam registreren in de vorm van een .nl, een .com of een .eu?
Dit kan bij heel veel instanties. Het maakt niet uit bij wie .

Stel je registreert bij argweb je domein voor een jaar. Je betaald dan alleen de registratie/domein kosten. Je parkeert in feite je domeinnaam.
Je kunt in sommige gevallen deze optie combineren met een e-mail pakket. Maar als je in de toekomst toch een site gaat bouwen maar je weet nog niet waar je hem gaat hosten zou ik hier even mee wachten.

Op het moment dat je een site gaat of laat bouwen maar je wilt deze bij bv flexwebhosting hosten dan verhuis je gewoon je domeinnaam naar deze partij en het balletje is rond.

Het verhuizen kost niks (tenminste niet mijn de firma waarbij ik mijn sites heb) je betaald vaak alleen opnieuw de registratie kosten of een deel daarvan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan. Je domeinnaam claim je onafhankelijk van een bepaalde host en kun je overal mee naar toe verhuizen. maar pas op : dat kost wel geld. Paar tientjes meen ik me te herinneren. En je betaald elk jaar opnieuw voor het gebruik van de domeinnaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je dat kan zeker. Bijvoorbeeld op Mijndomein.nl

Ik ben daar momenteel mee bezig om de registratie naar toe te verhuizen van onze websites. De websites zelf worden door een externe partij gehost. Bij mijndomein geef ik dan het IP adres op van de servers.

Ze zijn erg goedkoop en omdat ik nu al genoeg reclame heb gemaakt geef ik er deze keer geen link bij ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aangezien je domeinnaam moet worden geregistreerd door iemand die is aangesloten bij de SIDN (stichting internet domeinnaamregistratie nederland), en die partijen ook meestal hostingpartijen zijn, lijkt het me handiger om het toch via je hoster te regelen. Waarschijnlijk ben je dan nog goedkoper uit ook omdat de meeste hostingbedrijven domeinnamen meerekenen in de pakketten die ze aanbieden.