Wat is er waar aan het gerucht dat facebook informatie 'verkoopt' aan derden?

Facebook zegt zelf dat ze niet aan privacyschending doet en dit wordt ook meerdere malen vermeld bij de FAQ, maar waar komen al die geruchten dan vandaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik weet niet precies wat waar is en wat niet.
Het enige dat ik weet. Is dat ik interviews heb gelezen waar een paar mensen in antwoordden dat, de informatie was opgevraagd, en op een disc'je was gezet voor die persoon.
Zo kon hij bekijken wat Facebook precies met zijn gegevens deed. Het bleek dat zijn foto's en berichten nog steeds was bewaard nadat hij deze had verwijderd.
Verder werd ook na elke keer op een 'vind ik leuk' button geklikt te hebben, een cookie op z'n computer geplaatst.

Al deze dingen konden er later voor zorgen dat hij geen baan kon krijgen.
(Ik kan de Bron helaas niet meer terugvinden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

facebook geeft ook niet je naam+adres+email weg, dit soort informatie blijft prive

hetgeen wat facebook verkoopt zijn gebruikers statistieken, bijvoorbeeld: 20382 gebruikers vinden merk X leuk, 4023 komen uit nederland 3021 uit belgie etc...

kortom: facebook houdt bij wat populair is, en verkoopt die informatie aan bedrijven die deze gaten in de markt maar al te graag opvullen.

dankzij deze statistieken, kan facebook groeien en groeien, zonder dat je betaalt.