Kan ik een melding krijgen, dat mijn ingevulde e-mailadres niet juist was, als ik een mail verstuur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een email stuurt hoef je je eigen email adres toch niet in te vullen? hoe kan je dan een melding krijgen dat je email adres niet klopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit e-mailadres niet bestaat wel. Anders moet je aanvinken: om ontvangstbevestiging of leesbevestiging vragen.

Het beste antwoord

Ja, je krijgt automatisch een melding wanneer het e-mail adres niet bestaat.

Je ontvangt een Delivery Status Notification.

In dat bericht wordt uitgelegd dat het de mailserver niet gelukt is om een bericht te sturen naar xxx@xxx.com.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Met de opmerking dat dit vooral geldt voor email die rechtstreeks aan een SMTP-server wordt aangeboden (bijv. via Outlook). Webmail is een ander verhaal.

Andere antwoorden (1)

Ja dit kan misschien heb je verkeerd getypt of het e-mail adres verkeerd door gekregen. Ik zal even na gaan als het e-mail aders goed is.