Er staat op twitter als iemand achter een tweet wat wilt schrijven; RT: @lisa 'tekst' en dan zet je streep ofs en dan schrijf je er wat achter?

Ik wil dus wat achter een tweet van iemand iets schrijven maar meestal klik ik dan op beantwoorden maar dan zie je zijn tekst niet meer zeg maar.. maar als ik op retweet klik kan ik ook niet meteen wat achter de tekst schrijven waar moet ik dan op klikken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Oh ja, een tweet Citeren. Op Twitter of Tweetdeck op iPhone kan dat wel met een button.
Op de pc moet je de tweet overschrijven, of anders kopiëren+plakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De tekst 'RT:' komt van mobile apps af zoals Tweetcaster. Op de internet site van twitter is het niet mogelijk dit automatisch te doen. Ik neem altijd de tekst van de persoon als ik dit wel op de site wil doen en typ dan zelf het RT @Naam: in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan op de meeste telefoons, dan staat er 'Tweet Citeren'. Via Hootsuite, en via Tweetdeck. Via de twitter site kan het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat ik je vraag beantwoord even iets anders. Als je een vraag stelt, wil je dan alsjeblieft wat kortere zinnen gebruiken, en niet de hele boel met maar-maar-maar aan elkaar rijgen? Op die manier leest het makkelijker.

Ik denk dat je het verschil tussen @reply en retweet niet goed begrijpt. @reply kun je gebruiken om 1 persoon een antwoord te sturen, waarbij anderen het ook kunnen lezen. Retweet is om een tweet doortesturen naar iedereen die jou volgt.

In TweetDeck en op twitter.com heb je voor beide functies een aparte knop of koppeling. Wanneer je iets retweet kun je er iets van jezelf bij tikken. Ik doe dat altijd met een streepje (-). Waarschijnlijk moet je dan wel de originele tweet ietwat inkorten.