wat betekent dit tekentje? :d

op face book

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
16.9K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
het is zeker ASO?

Antwoorden (5)

Een heel blij poppetje met een big smile.

Toegevoegd na 47 seconden:
Edit: Zoiets als deze afbeelding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch leuk, die minnetjes die je altijd krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:D is een big smile :d een kleinere
Een poppetje met een tong uit z'n mond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een D, geen P of p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook een d zijn. Wordt niet veel gebruikt, maar bestaat wel, met de "betekenis" zoals de antwoorder die aangeeft. Kwam al voor op lijsten voordat het WWW bestond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet inderdaad :P zijn, in dit geval is het :D en dat is een blij poppetje. Antwoord klopt dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:d betekent zoveel als "mjammie, lekker" of "ik ben hard mijn best aan het doen en heb mijn tong eruit hangen". :P en :D zijn weer andere zaken. Zoals ik al zei, het emoticon :d kwam al als afzonderlijk emoticon voor voordat het WWW überhaupt bestond. Dat is dus al langer dan 20 jaar. Dat men het tegenwoordig niet meer kent, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Mogelijk dat het verkeerd gebruikt is en dat er :P of :D werd bedoeld, maar dat kan ik uit de summiere informatie van de vraag niet afleiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
draai jij nu niet :d en :b om?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken enkel en alleen de betekenis :d= :D = very happy. Nog nooit iets gezien van :d= iets met een tong, kan er ook geen bronnen van vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-d Said with a smile.
http://piology.org/smiley.txt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Joessi: Dat geldt alleen als iedereen dat als huidige betekenis ziet, maar dat is dus duidelijk niet zo. @Attitude: Ik spreek dan ook over een tijd waarin jij nog niet geboren was :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan nog kan ik niets vinden van jou antwoord, waardoor het voor mij ook uit de lucht gegrepen kan zijn. Mij is geleerd niemand op zijn woord te geloven en daar val jij helaas ook onder, hoe overtuigend je ook bent. Ik zeg daarmee niet dat je ongelijk hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het verschil tussen ik die het hier schrijf, of tussen andere ik die het op een webpagina zet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ik maar 1 bron heb gegeven. Er zijn er vele.Daarnaast zorgt :d in o.a. msn messenger ook voor een :D smiley, waardoor mijn vermoedens aan de hand van een bron worden bevestigd. Vandaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een discussie bij Apple, waarin :d / :-d genoemd wordt als emoticon voor "yum": https://discussions.apple.com/thread/2612775?start=15&tstart=0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat :d vaak wordt omgezet naar :D is om het de luie mens makkelijk te maken, niet omdat :d per se dezelfde betekenis heeft. :d in de "oorspronkelijke" betekenis wordt gewoon nauwelijks (meer) gebruikt, terwijl :D wel veel wordt gebruikt, dus is het logisch om de invoer daarvan makkelijk te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Codes :-P :P :-p :-b :b =p =P =b =-b =-p =-P
*Filename yum*
SmileyName Yum Dut bedoel je? (ctrl + F op yum) Ik mis nog altijd de :d! Ctrl + F op :d geeft : grin = :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna goed, je mistte de regel eronder (de codes zijn de laatste regel van elke set, niet de eerste): *Filename yum*
SmileyName Yum
Codes :-d :d (<-----------------!) Nog eentje: http://www.adiumxtras.com/index.php?a=xtras&xtra_id=4208
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooruit, nog eentje en dan vind ik dat ik het wel duidelijk genoeg heb gemaakt dat :-d wel degelijk iets anders kan zijn: http://svn.apache.org/repos/asf/incubator/wookie/trunk/widgets/simplechat/smileys/Emoticons.plist yum.png

Equivalents

:-d
:d

Name
Yum
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diegene stelt ook dat :P "yuck" betekent, wat naar mijn weten ook niet echt klopt. Daarnaast had ik het wel gezien, maar ik las verkeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan 'ie stellen. Dat mag. Heel fijn zelfs, voor mij. Het illustreert juist nog eens extra dat emoticons niet per se een eenduidige betekenis hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat sowieso. Het is "verzonnen," dus zolang dit niet ergens officieel wordt vastgelegd is het dus niet eenduidig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. En daarom is dit antwoord *niet* onjuist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is elk antwoord goed. Immers als ik nu een pagina maak met emoticon's waarbij ik zeg :d = paraplu, klopt dat antwoord ook. Mocht er hebben gestaan; :D is er maar een juist, dit zorgt namelijk op FB voor "grin". In dit geval kan dus volgens jou iedereen roepen wat hij wil en is alles goed, aangezien het niet vast ligt;) Het enige correcte antwoord is in dat geval: Het ligt eraan wat diegene er mee bedoelt, het zou "yuck" of "grin" kunnen betekenen, aangezien dit de twee meest voorkomende betekenissen zijn, maar ook iets anders. Daar schiet je helemaal niets mee op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg niet dat elk antwoord zomaar goed is. Ik zeg dat dit antwoord goed is, omdat a) er niet per se één betekenis is en b) de genoemde betekenis duidelijk voorkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dus zoals ik mijn voorstel invoer klopt het dus ook. A) Er is dan nog altijd niet per se één betekenis
B) Het komt voor (op één site, maar het komt voor.)
C) Als ik geen leven zou hebben zou ik zelfs 100 sites kunnen maken en dit kunnen claimen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boh.... het ging er oorspronkelijk om dat jij zei dat het per se een D moest zijn en geen P/p. Dat bestreed ik en heb ik uiteindelijk met bronnen ondersteund. Ik heb geen zin om nu van punt naar punt te gaan, alleen maar zodat er een puntje gewonnen kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, daar heb je gelijk in, ik was dit even vergeten. Hoe dan ook, er is inderdaad geen eenduidige betekenis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=%3Ad
Het oorspronkelijke teken is :D, wat voor zich spreekt.

Afijn, de mens is te lui om een halve seconde shift in te drukken, dus verandert :D in :d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij betekent het niet geinteresseerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet waar. Het antwoord is al 2 keer eerder gegeven.
De betekenis is afhankelijk van de context.

Waarschijnlijk bedoelde de 'schrijver' :D, grote lach. Maar officieel bestaat de emoticon op Facebook niet.

http://www.fbemoticon.com/facebook-emoticons.html