Wat zijn krabbels op hyves?

Ik zag het langs komen, maar als berichten geen krabbels zijn, wat zijn het dan weL?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Het beste antwoord

Het zijn zichtbare berichten die je aan een ander geeft. Deze worden weergegeven op je profiel voor degene die je toestemming hebt gegeven om ze te zien:

- Vrienden dan vrienden
- Vrienden
- Iedereen
- Niemand

Het zijn wel berichten, maar niet het postvak idee zoals e-mail etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een krabbel is een berichtje aan iemand. Het verschil is echter, dat een krabbel niet prive is. De krabbel komt op het profiel te staan van degene naar wie je de krabbel stuurt. Hierdoor kan iedereen het lezen.
Ook komt een krabbel sinds kort op de homepage te staan. Dit kun je wel uitschakelen, maar dit maakt het nog minder prive eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krabbal kan wel privé zijn. Je kunt dit afschermen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Attitude, dan is het nog niet privé ;).. Iedereen die vrienden met je is kan het lezen. Dat noem ik niet prive
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, want je kunt ze ook in zijn geheel afschermen zodat Niemand ze kan zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd attitude dat klopt je kan je krabbels helemaal afschermen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@strontje, maar toch krijg ik een -1 voor mijn antwoord. Vermoedelijk door degene die dit antwoord gaf, zekerheid heb ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die min is niet van mij
Krabbels zijn meestal korte berichten die in principe openbaar zijn. Iedereen die jouw profiel kan/mag lezen kan ook de krabbels zien.
Je zet dus ook geen uitgebreide privé zaken in een krabbel, maar wel bijv. een felicitatie, een complimentje, korte opmerkingen, geintjes e.d.
Als je verstandig bent scherm je je profiel zo veel mogelijk af voor mensen die daar niks mee te maken hebben, dus alleen zichtbaar voor vrienden.
In de berichten kun je - net als in een mailtje - privé met je vrienden communiceren. Dit is nooit zichtbaar voor anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt alles apart instellen wie het wel kan zien. Zo kan iedereen misschien je foto's zien, maar niemand je krabbels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zeker dat klopt ook wel. In de praktijk zie je toch het vaakst dat je de krabbels wél kan lezen, als je het hele profiel mag zien. Daarom zei ik ook dat het "in principe" openbaar is, maar iedereen kan de instellingen aanpassen.
een krabbel kan heel de wereld lezen, en is niet 'geheim'.
persoonlijke dingen stuur je als bericht want dat is prive. dat krijg je in je mailbox en kan niemand anders lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn berichtjes op je die op je Hyves profiel komen te staan. Ze zijn dus minder persoonlijk. Je kunt via instellingen zelf instellen of iedereen of alleen vrienden de aan jou gestuurde krabbels kunnen lezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krabbels kun je het beste vergelijken met een gastenboek. Je "krabbelt" vlug een berichtje op iemand zijn pagina.
De persoon zelf kan deze ook weer verwijderen en afschermen.

Er staat op hyves:

Krabbels zichtbaar voor & gekrabbeld kunnen worden door:

Met de opties:

Niemand
Alleen vrienden
Vrienden van vrienden
Hyvers.

Het is dus of gewoon NIET mogelijk (dan kun je alleen een bericht of een "tik" sturen, of voor de genoemde mensen zichtbaar.

Mocht je iemand toch persoonlijk willen benaderen zonder dat iemand dit kan zien, kun je gewoon een "bericht" sturen.