Ik heb laatst een Packard Bell pc gekocht, maar ik kan niet draadloos internetten. Kan ik hier iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Bedoel je een desktop (zo'n kast die op een plek blijft staan)? Dan is het namelijk normaal, meestal sluit je die aan op een bedraad netwerk (zou ik ook altijd adviseren). Als je echt draadloos internet wil zul je met een USB-Wi-Fi-dongle moeten werken, deze kan je bij elke internetshop/elektronicawinkel kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee toch, elke vaste pc kan tegenwoordig toch ook draadloos internetten, of ben ik verwend met m'n iMacje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even gecheckt, en van de 900 nog wat moederborden op tweakers.nl zijn er maar 30 die wifi ondersteunen. Ik heb zelf een oudere (2006) PC waarvan het moederbord al wifi ondersteunde maar het is nog steeds eerder uitzondering dan regel. Het kan wel maar de kans is klein. Misschien dat het voor merk desktops weer anders ligt dan zelfbouw PC's. ...Even gecheckt en ja daar ligt het percentage stukken hoger, 237/686 desktop systemen. En 6 van de 16 Packard Bell's dus de kans is nog steeds groter van niet dan van wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje, ik dacht dat de middeleeuwen al voorbij waren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie niet in waarom je een draadloze verbinding op zou willen zetten met een desktop, aan de andere kant lijkt me dat een wifi adapter ook al lang standaard had kunnen zijn.

Andere antwoorden (2)

staat de schakelaar voor draadloos internet aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar vind ik die schakelaar?
ronron1212
12 jaar geleden
in de instellingen configuratiescherm.
Door een USB Netwerk Adapter te kopen. Hiermee kun je wel draadloos internetten zoals je gewend bent. Dit is bijvoorbeeld een vrij goede die niet al te duur is bij de meeste (web- en normale)winkels: http://www.sitecom.com/wireless-usb-adapter-54g/p/709