internetverbinding bij 2 of meer draadloze apparaten weg bij router? (zie uitleg)

Wij hebben thuis een router, als er 2 draadloze apparaten gebruik van het internet kan dat nog, maar als er dan een 3de bij komt heeft die 3de geen internetverbinding. Is dat altijd zo of kun je er wat aan doen? Het gaat om een iPod touch, toshiba laptop en acer laptop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik ken eigenlijk geen routers die maar een beperkt aantal verbindingen aankunnen. Ik zou het eerder zoeken in de instellingen in de router. Wellicht wordt er een vorm van Mac filtering toegepast; even het derde apparaat toevoegen en het probleem is opgelost.
Kan je aangeven welke router je gebruikt? Wellicht dat we daar nog iets uit af kunnen leiden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk kan je router niet meer dan 2 draadloze verbindingen tegelijk aan. Dan moet je een andere router kopen die wel meerdere apparaten tegelijk ondersteunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dat dacht ik ook. Bij mij zijn er 2 laptops, 1 netbook (mini laptop) en 2 smartphones die via de router probleemloos verbinding hebben. En regelmatig komt daar nog meer bij - als ik bezoek heb met een smartphone en/of laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
P.S. Ik heb de Linksys E4200 van Cisco.