kan je internet hebben zonder vaste lijn noch kabel?

ik heb internet met vaste lijn.die gebruik ik zelden. Televisie kijken doe ik ook niet graag. Daarom ben ik op zoek om in België zonder vaste lijn noch kabel te kunnen internetten. Maar men heeft me gezegd dat dit niet kan... Klopt dat? Is er altijd vaste lijn of kabel nodig als je wil internetten?

Toegevoegd na 6 dagen:
het gaat niet over draadloos internet via één of andere provider, wel over internet via een provider waarbij je gewoon je internetabonnement betaalt en niet nog eens extra voor kabel of telefoonlijn...Zou blijkbaar moeten lukken met Clearwire in België heb ik vernomen, maar als ik alles optel scheelt me dat slechts 5€ per maand tov het aanhouden van mijn vaste lijn...

12 jaar geleden
in: Internet
3.5K

Het beste antwoord

Klopt dat het niet of heel moeilijk kan. In veel landen heb je gratis WIFI, waarbij je binnen een bepaalde zone kan internetten. In België is dit helaas nog niet ingeburgerd. Komt misschien nog wel. In eerste instantie meestal bij toerisme burelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In Nederland kun je een abonnement 'mobiel internet op je laptop' nemen. Misschien is dat er ook in België? Het is hier in Nederland wel vrij duur en ook behoorlijk langzaam.

Toegevoegd na 2 minuten:
In de bron enkele voorbeelden van mobiel internet in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, hoor!
Met een USB dongle.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je.
De Dongel is van KPN, T-Mobile heeft de Web'n'Walk Stick. Hoe Vodafone het noemt, weet ik niet.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
maakt niet uit, het zijn allemaal dongles
Dat heet WI-FI xD
Draadloos internet kan je gewoon als abbo nemen bij telenet of belgacom..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je (onbeperkt) internetten op je mobiel hebt kun je in sommige gevallen de mobiel via een usb kabel aan je PC/Laptop hangen en fungeert hij als modem. Ik doe dat als ik op een vakantiepark in Nederland ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewone Internetstick vragen aan een verdeler ! Ben nu ook bezig met mobistar en dit systeem .Werkt goed in belgié dus .Gaat met abonnement of prepaid .
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/internet/onderweg/op-je-pc/ticket/internet-everywhere-ticket
Wel op je verbruik letten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook het volgende kunnen doen. Heb je een mobiel abonnement op je smartphone? Zoek een app voor jouw besturings systeem (IOS, android, WM) waarmee je van je wifi en je internet op je gsm een soort accesspoint maakt. Je kunt nu met je ipad, laptop, inloggen en voila.