Wie weet waarom ik zo weinig download snelheid heb ?

Ik heb een account gekocht bij newsXS.nl. Ik heb een pakket van maximaal 20 connecties 12 MB download. Ik download iets meer dan 1 MB wie weet hoe dit komt ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MB of Mb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De snelheid van je verbinding wordt zeer waarschijnlijk aangegeven in Mbit (megabit), dus 12 Mbit. De waargenomen downloadsnelheid echter, is waarschijnlijk in MB (megabyte), dus 1 x 8 = 8 Mbit. Wat me best wel aardig lijkt, gezien 't feit dat je meestal maar de helft van de beloofde snelheid krijgt.

Antwoorden (3)

Dat ligt aan je eigen internetverbinding. Heb jij bij je provider max. 1Mb downloadsnelheid zul je daar niet boven komen. Op sommige sites kun je testen hoe snel je internetverbinding is (google is je vriend), sneller dan dit zal je download niet gaan. Altijd even controleren voordat je zo'n pakket koopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je echte download snelheid is altijd gedeeld door 7

dus jij hebt 12:7=1,7 dus dat is dan ongeveer je download snelheid

Je kan je snelheid testen op: http://speedtest.net/

gr,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, rare computer die bytes van 7 bits gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bijvoorbeeld een download snelheid van 30 mbps hebt moest je het volgens mij door 7 of 8 delen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je deelt het altijd door 8, want 1 byte = 8 bits. Dus 30 Mbps (megabit per seconde) = 8,5 MBps (megabyte per seconde) Daarnaast krijg je vrijwel nooit de beloofde snelheid.
Veel internetaanbieders geven snelheden aan in Mb/s (met een kleine b)(Megabits), wat door consumenten nog wel eens aangezien wordt als MB/s. (MegaBytes) Dat is een factor 8 verschil.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een byte is 8 bits.