Ik heb internet van Tele2 maar nu snap ik niets niet helemaal ,waarom is mijn downloadsnelheid bij speedtest.nl maar 735KB/s ?

terwijl bij mijn abonnement gemeld werd 30 MB downloadsnelheid??

Ik heb het idee dat mijn downloadsnelheid wordt tegengehouden of iets dergelijks. Kan dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou als ik m continue in de gaten houd switcht hij tussen de 307 en 1028.. bij een download van Spotnet
Maar ik begrijp dus goed dat als er staat MB( in hoofdletters )
moet ik het dus delen door 8 en dan kom ik aan het werkelijke aantal Mb's (megabytes ??????)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt een 30Mbit/s(kleine b) abo dat is 30/8= 3,75MByte/s of 3750 KByte/s. ADSL is een hoop belofte, ik heb met mijn kabelabo altijd precies de geadverteerde snelheid.

Antwoorden (3)

Een abbo tot 30 mb wordt geboden dat wil dus niet zeggen dat je ook altijd 30 mb zult hebben het ligt voornamelijk aan de afstand tot de centrale
en hoeveel er op dat moment aan data verkeer is op jouw wijk
en 735 kb s is redelijk te noemen
probeer anders deze speedtester eens die rekent wel om naar mb
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het gelijk even geprobeerd , en dit zijn de resultaten
(met wifi) : ping 60 ms - download 2.26 Mbps - upload 0.58 Mbps
Gelijk ook maar getest met de "bekabelde "pc : ping 45 - download 4.26 Mbps - upload 0.58 Mbps
Ik heb dit ook maar even getest omdat ik wel eens heb gehoord dat wifi trager is als lan.
capthavoc
12 jaar geleden
Hmmm inderdaad dit is wel erg laag als je een 30 mb abbo hebt
Je ping is niet geweldig maar niet overdreven slecht
wat is de "getrainde" downloadsnelheid van je modem ?
kijk even in je router welke snelheid daar wordt aangegeven ?
en misschien dat een reset helpt ?
anders toch even de helpdesk bellen
Ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit bekabeling in je huis en of je draadloos gebruikt of juist de kabel

maar 735 KB/s is zeker niet slecht hoor! tenzij je natuurlijk vooral veel dingen download dan is het wel jammer....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier voor genoemde antwoorden zijn juist
er kan ook "ruis" op de lijn zijn, dit is ook data
maar wordt niet als zodanig geïnterpreteerd (verlies zeg maar)

30MB is echter wel veel meer, niet zo maar met een kluitje in het riet laten sturen