Waarom duren de meeste filmpjes op youtube maximaal 10 minuten?

Dit zie ik vaak. Veel filmpjes op youtube duren niet langer dan 10 minuten. Soms zijn ze opgesplitst in "parts". Maar waarom niet gewoon het hele filmpje in 1 keer? Is het overzichtelijker? Laat youtube het niet toe? Of kunnen sommige computers het niet aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.4K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk omdat je maar een bepaalde grootte filmpje in 1 keer kunt uploaden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Na 10 minuten is vaak de grootte overschreden (filmopnamen hebben vaak dezelfde grootte die samenhangt met de tijd) van wat je kunt uploaden, dus vaak zullen mensen er uit halen wat je er uit kunt halen en dan een nieuw stukje maken voor de rest van het filmpje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De maximumlengte voor filmpjes op YouTube is 10 minuten (2-3 minuten aanbevolen). De maximale bestandsgrootte is 2 GB.

Sommige filmpjes zullen langer dan 10 minuten duren, deze filmpjes zijn dan geupload door speciale partners van Google/YouTube.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te vermijden dat bezoekers films of televisiereeksen integraal op YouTube plaatsen, beperkt YouTube de maximale duur van de filmpjes die kunnen geplaatst worden, tot tien minuten,omdat er meer dan 65.000 per dag bijkomen. Bovendien zou dergelijke screening de snelheid van plaatsing van de filmpjes fnuiken, het zou dan veel te lang duren eer ze op het net komen.
Gebruikers proberen die maatregel, met wisselend succes, te omzeilen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 da's een duidelijk antwoord...