Waarom verandert mij SSID naam van de wifi router van linksys naar linksys 2?

Soms gevoel dat router gekaapt wordt...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.2K
capthavoc
12 jaar geleden
Het schijnt wel een normale functie te zijn als je tijdelijk iemand toelaat door op het security knopje te drukken
of als je even reboot het is dus wel tijdelijk het geval
ik heb dezelfde router maar het hersteld zich later vanzelf
hoe het precies in elkaar steek weet ik ook niet

Antwoorden (1)

Kijk eens in de lijst met netwerken in de buurt. Wellicht dat er nog een router in staat met dezelfde SSID. In dat geval kan ik mij voorstellen dat hij zich automatisch hernoemt. Als dit niet het geval is zou het inderdaad kunnen dat je router gehackt wordt, hoewel ik dan zou verwachten dat de kaper wel wat anders zou doen dan simpelweg de SSID wijzigen. Hij zou ook je wachtwoord e.d. kunnen wijzigen waardoor jij er niet meer in zou kunnen komen ( ook daar zijn oplossingen voor).
Voor de zekerheid zou je in ieder geval een sterk wachtwoord op je router kunnen zetten