Wat houd de channel van je internet verbinding in? is het ene kanaal sneller dan het andere?

Ik heb een programma waar je de kanalen van andere verbindingen kan zien.....wij zitten zelf op kanaal 6....is kanaal 1 sneller dan bijvoorbeeld 6 of 12 ???

Hoe werkt dat precies??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Net als een tv verschillende kanalen heeft op dezelfde kabelband, heeft je wifi verschillende kanalen op dezelfde band (2.4 of 5 GHz).

Blijf bij de gebruikte kanalen uit de buurt ivm overspraak, dan gaan de twee zenders elkaar hinderen en gaat de snelheid van allebei naar beneden om de verbindings kwaliteit te kunnen blijven garanderen.

Zelf zit ik op 1, een tool als network stumbler kan je helpen met een grafisch overzicht van je situatie.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik kan via mijn router, het kanaal handmatig veranderen. van 6 naar bijvoorbeeld 2 is dit dan handig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je buurman op 5,6 of 7 zit, dan zou ik het veranderen ja ;)

Andere antwoorden (1)

De kanalen zijn de verschillende frequenties die er gebruikt worden. Op een andere kanaal zetten kan invloed hebben op de stabiliteit, de meeste mensen zitten op 6 en daarok kan het handig zijn om een andere te kiezen. Zodoende herkent een apparaat beter je netwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt, maar is het dan handig om naar een ander kanaal te gaan? bijvoorbeeld kanaal 2 want daar zit niemand op hier in de buurt! 5 zitten er op 11 en 1 tje zit ook op 6....