Hoe kan ik voorkomen dat ik steeds mijn modem moet resetten bij gebruik van andere laptop?

Steeds als ik een andere laptop gebruik moet ik mijn modem resetten om te kunnen internetten op die laptop. Hoe kom ik hiervan af? Kan dit in de laptop zelf? of moet dat in de modem worden ingesteld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draadloos of met kabel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met kabel

Antwoorden (1)

In de laptop! Uitgaande van een tegenwoordig gangbaar draadloos modem/router laptop systeem.

Het modem/router heeft als het goed is een beveiliging aan boord om ongewenste toegang van buiten af tegen te gaan veelal bekend als WEP/ WPA-PSK enz.
WPA-PSK codes worden door de leveranciers van de modem/routers meegegeven op stickers op de betreffende modems/routers. Deze codes zijn door de gebruiker ook te wijzigen.

De in te loggen laptop moet dus de inlogcode kennen van de aanbiedende modem/router. Deze stel je eenmalig in zodra de laptop verbinding zoekt met de aanbiedende modem/router. Als eenmaal de juiste inlogcode in de laptop is ingevoerd zal deze steeds de verbinding kunnen maken met de modem/router zodra als deze zich aanmeldt als internetserver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je begrijpt de vraag verkeerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet moeilijk, jij bent de chef....