Mijn internet is lekker snel maar als ik een groter bestand ga downloaden enorm traag. Waar ligt dit aan?

Ik heb ook een laptop daar werkt het goed op. Alles al geprobeerd, rechtstreeks op modem, via router, via een nieuwe router en zelfs een nieuwe PC van hetzelfde type. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Waar download je het mee en waarvan? Hoeft niet per se aan de ontvanger te liggen, kan ook de 'verstuurder' zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je gebruik van Jumbo frames? Dit kun je dan op de hoogst mogelijke stand zetten, ik dacht dat dit 10.000 is, dit is vaak standaard voor 100Mbit of 1GBit interne lan. Wellicht dat dit voor het internet ook kan helpen.

Waarmee download je? Nieuwsgroepen/FTP sites/Torrents/Emule achtige programma's?
Gaat het downloaden van normale site wel snel zat?
Wat zijn je download snelheden op papier en via www.speetest.net of www.speedtest.nlen
Bij welke provider zit je?

Internet snelheid heeft meer met je browser te maken dan met je download snelheid, met 4Mbit kun je zeer goed surfen, maar downloaden is dan stukken trager.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens via Taakbeheer (Task Manager) wat de Ethernetsnelheid is tussen je PC en het modem / de router. Als die 10 Mbit is in plaats van 100 Mbit, verklaart dat je traagheid.

Kijk met datzelfde Taakbeheer eens of je CPU niet heel zwaar belast is. In dat geval zou er wel eens een virusscanner actief kunnen zijn die alles wat binnenkomt tot in detail aan het scannen is.

Je schrijft dat je een nieuwe PC van hetzelfde type hebt geprobeerd. Heb je daarop de software van de oude PC gekloond, of heb je die nieuwe PC helemaal van nul af aan geïnstalleerd? Ik vraag dat, omdat dat te maken kan hebben met je virusscanner, of wellicht zelfs met virussen die je dan meekloont.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi, Het is een nieuwe PC die gewoon direct uit de fabrieksstand meteen aangesloten is. Niets geïnstalleerd.
Kan aan de settings van het downloadprogramma liggen. Als je bijvoorbeeld met bittorrent werkt, kun je de downloadsnelheid beperken tot (bijvoorbeeld) 50kb, zodat je bandbreedte overhoudt voor andere bezigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik je vraag goed lees dan kan je concluderen dat hetzelfde bestand op je ene pc sneller gaat en op je andere pc langzamer. Voor de beantwoording ga ik daar even vanuit.

Kijk eens naar je LAN kabel, er zijn nog oude kabeltjes in omloop (10MB) in plaats van de nieuwe kabeltjes met 100MB capaciteit.