Hoe kan ik gratis custom radio luisteren?

Vroeger kon je met pandora.com goed muziek luisteren. Per nummer kun je een thumbs up of thumbs down geven, waarna Pandora naar nieuwe muziek zoekt die in je profiel zou passen. Zo krijg je na een tijdje alleen goede muziek te horen.

Helaas heeft de muziekrechtenlobby dwarsgelegen en is het in Europa niet meer gratis te beluisteren.

Waar kan ik een dergelijke service nog wel gratis gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Last.fm werkt nog wel gewoon hoor.
Neem daarnnaast eens een kijkje op 3voor12.nl ... Daar staan talloze radioshows maar ook complete cd's (in de luisterpaal) die je vrij kan beluisteren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor last.fm moet je je wel even aanmelden. Maar in principe werkt het hetzelfde zoals Pandora.com.

Toegevoegd na 12 minuten:
Overigens kan je wel naar pandora.com luisteren als je dit met behulp van http://www.hotspotshield.com doet. Kwestie van installeren en pandora.com denkt dat je uit amerika komt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De restricties zijn vanwege rechten opgelegd door partijen als bijvoorbeeld Buma Stemra. Beetje raar is dat want kijk en luistergeld is inmiddels ook al afgeschaft dus dat zou anders moeten denk ik. Dit lost jouw probleem niet op.
De tekst van de site van Pandora zegt eigenlijk al genoeg. Je IP adres is Nederlands ofwel je moet hun gaan vertellen dat dit niet het geval is. Je mailt ze met de mededeling dat het je eigen IP adres is en dat je woonachtig bent in de VS.
Dan zou je het probleem moeten kunnen vermijden.
Andere oplossing is meer technisch en je adres vervalsen en net doen of je via een universiteit van de VS binnenkomt. Echter weet ik niet hoe dat exact moet worden geregeld. Echter als je zoekt op "anoniem surfen" dan kom je denk ik een heel eind.