Kan je na een eBay miskoop nog je geld terugkrijgen als je met Paypal hebt betaald?

Ik ben een verzamelaar van oud filmspeelgoed. Nu was er laatst iemand op eBay die zijn hele collectie verkocht op eBay. Omdat zijn collectie zo groot was, kon hij niet alle items op een foto vastleggen. De verkoper melde in zijn advertentie 'als je nog iets zoekt wat niet in de advertentie staat, contacteer mij dan'. Ik zocht nog wat dingen dus ik e-mailde naar de verkoper. Ik zei tegen de verkoper: 'Alles moet in goede staat zijn en de verpakkingen ongeopend'. Hij garandeerde dat alles er nog goed uitzag. Na ontvangst van de items bleek dat echter niet zo te zijn. Ik mailen dat ik niet tevreden was. Hij zou voor mij zoeken naar betere exemplaren. Ik zei tegen hem: 'Als je nou niet betere hebt mag ik dan mijn geld terug, i.i.g. van de items die er het minst goed uitzien'. Toen ik dat vroeg heb ik niets meer van hem vernomen... de verkoper antwoord niet meer.

Ik wil nog graag mijn geld terug, alles is betaald met Paypal en de communicatie is gegaan via mailen via eBay, is het dus mogelijk dat ik mijn geld nog terug kan krijgen?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik heb net een geschil aangemaakt via Paypal en het probleem voorgelegd. Hopelijk zet dit de verkoper aan mee te werken...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Het beste antwoord

Je kan inloggen in Paypal en dan in het klachtencentrum een geschil openen.

het geschil is in wezen opnieuw even de situatie uitleggen, die wordt dan doorgestuurd via Paypal naar de verkoper. Die kan daarop reageren. Doet die dat niet dan loopt het geschil na 20 dagen af maar kun je het geschil tussentijd escaleren tot een Paypal caim en dan zal Paypal een besluit nemen op basis vand e door jullie gevoerde correspondentie

"U en de verkoper hebben 20 dagen de tijd om het geschil op te lossen of om het geschil te escaleren tot een PayPal-claimEen koper of verkoper vraagt PayPal om een geschil te onderzoeken en over de uitkomst te beslissen..

De verkoper bekijkt uw bericht en reageert in het Klachtencentrum. Dit is uw mogelijkheid om rechtstreeks met elkaar te communiceren en de kwestie op te lossen door het uitwisselen van berichten. Communiceer duidelijk en geef suggesties over de wijze waarop de kwestie kan worden opgelost, bijvoorbeeld door middel van een volledige of gedeeltelijke terugbetaling.

Als het geschil wordt geëscaleerd tot een claim, kan PayPal alle geposte berichten onderzoeken.

We blokkerenDe bedragen die verband houden met het geschil, worden geblokkeerd, zodat deze niet kunnen worden opgenomen van de PayPal-rekening van een koper of verkoper. alle bedragen die verband houden met de transactie, totdat het geschil is opgelost of gesloten."

Bron stappenplan Paypal geschil/claim(eerst inloggen):
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je de mails nog hebt waar het in staat, en je kan bewijzen dat je het niet zelf in de slechtere staat hebt gebracht, (dit hoeft niet per sé maar dan maak je wel het meest kans)
In ieder geval moet je de mails nog hebben en dan zou ik naar de politie gaan om te vragen welke stappen je moet ondernemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, als je met PayPal hebt betaald heb je aankoopbescherming en kan je je geld terugkrijgen, wat precies daar de procedure van is, moet je aan PayPal vragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://au.answers.yahoo.com/question/index?qid=20080416174235AA7jv4a
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heeft de vraagsteller dus niks aan, dus moet hij het alsnog zelf opzoeken