Hoe voorkom ik gehackd te worden door Anonymous of de overheid?

Ik weet dat email nooit 100% veilig is (tenzij je eigen server en sateliet hebt), maar hoe kan ik voorkomen dat ik gehackd wordt door Anonymous of de overheid? Ik gebruik yahoo, google etc. Het is een schokkend gedachte ook yahoo kan je verraden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Door nooit ergens je wachtwoord in te voeren en dit te laten onthouden.
Ik had het wachtwoord van mijn e-mail op bewaren staan.
Er werden toen mailtjes naar andere adressen gestuurd zonder dat ik er van wist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het over twee verschillende dingen:
- het onderscheppen van je email verkeer
- inbreken in je mailserver of je computer

Het eerste kun je moeilijker maken door encryptie software te gebruiken, bv PGP of andere software.

Voor het tweede moet je van je mailserver en PC een elektronisch fort maken, met speciale bekabeling, cryptoboxen andere speciale apparatuur. Als je daar geen 50.000 euro voor over hebt hoef je er niet eens aan te beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat de kansen op hacken verkleint, is het gebruik van Linux/Ubuntu. Als er iets verandert wordt (of contact gemaakt met een andere bron) zonder dat jij dat doet, dan krijg je hier een melding van.

Verder zou ik je aanraden om géén gebruik te maken van Facebook, aangezien die persoonlijke gegevens doorgeeft aan derden voor commerciële doeleinden en wie weet wat nog meer.
Ook is er een programma (ben even de naam kwijt, maar zal het opzoeken) wat je IP-adres elke paar seconden verandert. Zo lijk je het ene moment in Puerto Rico, dan weer in Moskou, en dan weer in Praag te zijn, bijvoorbeeld.

Maar buiten dit alles; wie een pc bezit loopt de kans om gehackt te worden. Als je niets 'staatsgevaarlijks' zoals rebelse teksten en oproepen tot verzet plaatst op het internet, is er weinig reden om je pc te hacken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En juist dat binnen 1 sessie wisselen van proxy valt op, en nodigt uit tot dieper doorgraven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoe heet dat programma ik Ben er ook wel geïnteresseerd in :)