Als je nou klein deel 10min van een film upload op youtube waarvan er een copyright is. Mag dat?

Word het dan van mijn account erafgegaald of mag je kleine stukken van films uploaden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je mag de film níet uploaden. Op de meeste films rust copyright, dus óók op die kleine stukjes! YouTube kan deze video verwijderen wanneer je deze toch upload. Wanneer je meer dan 3 keer binnen een half jaar video's upload met copyright van een ander, wordt je account verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maar wat je wel kan doen is..
1) Aan de auteur (bijvoorbeeld VEVO,EMI etc.) vragen of je het mag uploaden een stukje wegens ....
2) De video omdraaien het beeld (spiegelbeeld)
Weet niet of het mag maar ik zie het bij super veel video's.
3) Een mini stukje laten zien en dan een link naar je website ofzo plaatsen waar ze het verder kunnen zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, tenzij hij je toestemming geeft!