Is internetverslaving inmiddels al een erkende ziekte?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahaha wat is dat nou weer voor een onzin????
weer een verslaving erbij waar we grof geld voor kunnen betalen om genezen te worden.
Gat in de markt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mobie19 = +
zondag
12 jaar geleden
GV verslaving is juist een voordeel inplaats van een nadeel. Erg goed voor je hersenen.

Het beste antwoord

Nee. Niet als psychische aandoening, daarvoor hanteren we in nl de criteria uit de dsm-IV.
Hij zou onder de impulsstoornissen kunnen vallen, die worden globaal onschreven.
Hij wordt in de verslavingszorg wel erkend als 'echte' verslaving en er wordt ook behandeling voor geboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tot op heden niet:hierbij een bedenking

Hoewel een officiële erkenning van internetverslaving meer inzicht zou bieden, zouden ziektekostenverzekeraars volgens van Rooij minder blij zijn. Als internetverslaving als ziekte erkend wordt zullen zij behandeling moeten vergoeden. Volgens van Rooij vallen deze behandelingen niet mee. Veel mensen werken in de IT-sector en deze kan je moeilijk verbieden sekssites te bezoeken als deze slechts een muisklik verwijderd zijn. "Ik heb wel behandelaars gesproken die zeiden dat ze liever iemand met een alcohol- of drugsverslaving zouden behandelen", aldus de onderzoeker.
fremar