Kan het kwaad wanneer ik mijn - beveiligde - internetverbinding via Airport WiFi altijd open laat staan of is het beter Airport telkens af te sluiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Als je op je computer aan het werken bent en je gebruikt je internetverbinding niet, dan is het beter om het af te zetten. Door je computer "virtueel" bereikbaar te houden, maak je je computer ook kwetsbaar voor virtuele aanvallen. Je virusscanner weert de meeste aanvallen weg, maar is niet feilloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Virusscanner op een Mac?
Nee, dat kan geen enkel kwaad.

Je moet er wel voor zorgen dat je firewall op je Mac aanstaat. Controleer dit in de Systeeminstellingen.
In je Airport Express/Extreme router, mocht je die hebben, zit ook nog eens een deugdelijke firewall.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog iets op een ander vlak, waar je ook nog naar kunt kijken is de zendsterkte van de router. Die hoeft vaak helemaal niet op 100% te staan en staat bij mij al heel lang op 10% terwijl ik daar in het hele huis toch prima bereik heb met de maximale snelheid.
De Airport router maar ook andere merken routers hebben hiervoor een instelling. Je moet er misschien even naar zoeken..