waarom hebben op facebook sommige foto's rechtsonderin een kruis staan?

kan het voorbeeld niet laten zien vanwege privacy, mar heb nu al 3 foto's met dit verschijnsel gezien. wat is het? het kruis is wit en staat in een zwart rondje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

In het kader van de actie "stop de culturele kaalslag", als protest tegen het overheidsbeleid waar zo ongelooflijk veel wordt bezuinigd op kunst en cultuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat was van een of ander protest tegen iets. Ik weet niet meer precies wat maar sommige mensen hebben dat nog op hun facebook staan :)

Toegevoegd na 11 minuten:
formatie
Aansluitend op de bezetting van het Boijmans van Beuningen lopen wij op 26 en 27 juni de Mars der Beschaving. Wij trekken op naar Den Haag om te tonen dat wij staan voor onze beschaving. Geen stille tocht, maar een grote, kleurrijke en energieke mars. We roepen iedereen die getroffen wordt door het visieloze beleid van dit kabinet, iedereen die gelooft in een andere toekomst, iedereen die een ander land voor ogen heeft op om mee te lopen. We lopen niet voor onszelf, maar voor elkaar.

Het is vanuit onze betrokkenheid met de gehele samenleving dat wij in actie komen. Het ondoordachte beleid van de regering treft velen in onze samenleving. Met haar lege symboolpolitiek breekt zij af wat een beschaving nodig heeft. Schoonheid, vernieuwing, zorg, vertrouwen, openheid en tolerantie.

Onder dit kabinet stevenen wij af op een samenleving waarin geen plaats meer is voor nieuwsgierigheid, en waarin alles in cijfers uitgedrukt moet worden. Waarin de Nederlandse identiteit een benauwd keurslijf wordt, in plaats van de bonte verzameling aan meningen, overtuigingen en uitdrukkingsvormen die haar al zo lang kenmerkt en bijzonder maakt. Dit kabinet staat een samenleving voor waarin alleen het recht van de sterkste geldt, nuance als zwakte wordt gezien, waarin geld het wint van schoonheid en macht van zorg. Een in onze ogen onbeschaafde samenleving.

Wij eisen dan ook dat de regering de crisis niet langer als alibi gebruikt voor onbehoorlijk bestuur, haar minachting voor feiten aan de kant zet, staatsmanschap toont en daadwerkelijk verantwoordelijkheid neemt voor de toekomst.

Meer informatie op www.marsderbeschaving.nl

iedereen die aanwezig is heeft zo'n kruis en het logo van het event is ook dat zwartewitte kruis
__________________
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij doen ze dat uit protest tegen de cultuur (theater, muziek enz.) bezuinigingen van het kabinet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen personen die weer eens ergens om protesteren maar te lui zijn om echt aan een mars mee willen doen.