Hoe maak ik een mailadres van mijn domeinnaam?

ik heb een .nl domeinnaam en nu zou ik hier graag een bijpassend mailadres bij willen. Hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Dat kun je bij het beheerpaneel bij je webhost instellen, op dezelfde plek waar je ook je FTP e.d. instelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult de domeinnaam eerst moeten koppelen aan een abonnement bij een Internetprovider. Die provider levert je dan de faciliteiten om email te kunnen verzenden cq te ontvangen op eigen domein.

Emailadres(sen) kun je dan zelf instellen middels beheer-software bij deze provider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen webhosting hebt, kun je het ook via Google-for-domains regelen. Je moet dan oa. de MX records naar hen laten wijzen. Een eigen mailserver draaien raad ik je niet aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je website ergens hebt gehost kan je dit doen via domains.hotmail.com