Hoe snel is een bluetooth verbinding?

Ik ben aan het experimenteren met tethering.

Mijn computer verbind ik met mijn mobiel.
De computer gebuikt dan het Internet van mijn mobiel.

(Leuk als je onbeperkt Internet abonnement op je mobiel in NL)
(Ook leuk als je een laptop gebruikt ipv PC, dan Internet overal)

De verbinding van mijn mobiel naar mijn PC gebeurd via bluetooth. (Ik heb geen USB kabel voor mijn mobiel)

Echter de Internet snelheid die ik haal is maar 112k
Een oude analoog modem was 33k6.
Erg traag dus.

Ik wil dus weten of bluetooth de bottleneck is in mijn Internet verbinding.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2K

Het beste antwoord

In principe communiceert bluetooth met een snelheid van ~1Mbit/sec voor versie 1.2, latere versies zoals EDR communiceren sneller (~3Mbit/sec)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

meestal ongeveer 1 mb/s maar dit scheelt wat de afstand van de bluetooth oparaten is en of ertussen muren enz zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee wat voor telefoon je hebt, maar een beetje moderne telefoon kun je ook instellen als wi-fi hotspot en dan je laptop/computer connecten aan je telefoon.

Dat werkt een stuk sneller.