Waarom download me computer opeens heel sloom?

ik wil iets download van 4,4 Mb maar er staat dat het meer dan 1 dag gaat duren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1K

Antwoorden (4)

Ik weet niet met wat je het download, maar als je het met P2P/torrents download kan het ook aan de uploadende partij liggen.

Probeer http://www.speedtest.net/ , dan heb je een beter beeld van je snelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan aan de wederpartij liggen, maar het kan ook zijn dat je upstream vol zit. Dus dat je erg hard aan het uploaden bent. Hierdoor kan een download ook vertragen.

Verder zou er ook sprake kunnen zijn van een storing ergens onderweg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Klopt! +1
Het meest voorkomend is dat er gechekd wordt. Ik weet niet of je een virus detectie programma hebt, en dan nog een die op alle download verkeer checkt. Deze programma's checken op (wilde gooi) elke kilobyte aan gedownloade data. Ik weet niet of een firewall zo intensief checkt.
Ik vermoed dat bij peer-to-peer verbindingen deze checks beduidend minder zijn of helemaal niet.

Dan kan de verbinding veel last geven. De verbinding zelf is een lastpost maar het grootste is de gelijktijdigheid van de verbinding in het kabelnetwerk.

Ook bij WiFi verbinding thuis is de gelijktijdigheid van de frequentie waarop het netwerk werkt een grote lastpost. Een buurman op dezelfde frequentie (kanaal) levert veel vertraging. Dit is uit te zoeken, met bijvoorbeeld freeware programma's. Even googelen hiernaar. (kanaal, wifi bijvoorbeeld)

Je kan met diverse "speedtests" de verbindingssnelheid testen. Dit zijn wel momentopnames, dus gebruik deze test met zeker regelmaat op verschillende dagmomenten.
(Googelen met ups speedtest, tele2 speedtest)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ligt het aan je internetverbinding of herstart je pc en of je modem