Hoe maak je websites?

Ik heb al wat ervaring met van die site's waar je binnen 10 minuten een site maakt, maar ik wil nu een site een beetje zelf maken, maar waar begin ik mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Met HTML en CSS. Daarmee kun je een website vormgeven. Wil je later ook zelf systemen gaan maken, kun je PHP/MySQL gaan leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je in ieder geval nodig hebt als je (al dan niet gratis) een eigen website wilt maken, is een domeinnaam (zoals: 'www.naamvanmijnwebsite.nl'). Ook heb je altijd een web hosting service nodig (dat is een bedrijf dat de webpagina's die je hebt gemaakt op zijn computer zet). Want als je je webpagina's op je eigen computer laat staan, kan niemand ze zien behalve jij zelf!

Zodra je een domeinnaam hebt vastgelegd en de webpagina's die je hebt gemaakt op de server (het computernetwerk) van je web host hebt gezet, kan iedereen je website bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
webklik.nl is een goede site om een site te bouwen,
ik gebruik het ook anders kan je ook Iweb doen als je een imac heb dat is echt geniaal!!!!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een eigen domeinnaam wilt voor je website, dan voldoet webklik misschien niet. Zelf heb ik onlangs hier een website zelf gemaakt, erg makkelijk: http://www.zelf-bouw-website.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
W3schools.com is een goede website met tutorials van verschillende scripttalen. (Wel in het engels)