Ik word op mijn mailadres min of meer doodgegooid met mails van ene Eddy the weasel, die me van alles aan wil smeren, hoe kom ik daar vanaf?

ZONDER die mail te openen? Ik bedoel: Eddy the weasel, dat alleen al zorgt ervoor dat ik er geen enkel vertrouwen in heb in die mail, -laat staan dat ik die wil openen- en het is ook geen reactie op een offerte of product waar ik op welke manier dan ook kenbaar heb gemaakt interesse te hebben...

Het is een oud zonnet adres, mocht dat op een of andere manier nog een verschil maken met de te nemen stappen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
3.9K

Het beste antwoord

Ga je mail lezen met een programma als Mozilla Thunderbird en markeer het daarin als spam.

Of beter en handiger: haal je Zonnet mail op via Gmail, dan filtert die de meeste spam automatisch al voor je.

Toegevoegd na 53 seconden:
Enige uitleg over hoe je je Zonnet-mail leest via Gmail wil ik wel geven, maar daar wacht ik even mee om te zien of dat ook gewenst is.

Toegevoegd na 3 uur:
Als je een Gmail account hebt (aanmaken is niet moeilijk, dus ga ik niet uitleggen) en bent ingelogd, klik je rechts bovenin het browserscherm op het tandwieltje en in het menu dat verschijnt op "Instellingen voor Gmail". Klik vervolgens in de gele balk die je dan krijgt op "Accounts en import".

Ga nu een stukje naar beneden, naar "E-mailberichten ontvangen via POP3" en klik daarachter op de knop "POP3 emailaccount toevoegen". Voer in het schermpje dat verschijnt het emailadres in van je Zonnet-account en klik op "Volgende stap".

Nu voer je je Zonnet-gegevens in: je Zonnet-gebruikersnaam, je Zonnet-wachtwoord en de POP-server van Zonnet (pop3.zonnet.nl). Vink overige opties aan naar behoefte. Klik nu op "Toevoegen".

Het kan zijn dat de POP3-server niet juist is, omdat Zonnet nu van Tele2 is. Probeer dan pop3.tele2.nl of mail.tele2.nl.

Verder kan ik het niet checken voor je, omdat ik zelf geen Zonnet-account heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
het enige nadeel daar van ,naar gmail doorsturen, is dat dan je zonnet mail als spammail adres wordt gezien niet het adres van die weazel en dus alle post van zonnet niet meer aankomt.
je kunt alleen in je zonnet account hem als spam aanmerken maar op zonnet lijkt me deze nogal beperkt
hem in een programma als outlook o.i.d filteren kan wel
maar ik zou die troep niet eens binnen willen hebben
neem een hotmail of gmail en laat je zonnet bakje maar vollopen uiteindelijk krijgt hij dan postbak vol messages
dan spam je lekker terug/
ik geloof niet dat je dat zonnet gebruikt voor je normale contacten dus laat hem lekker vol lopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zei niet doorsturen naar Gmail. Ik zei lezen via Gmail. Je kunt bij Gmail via POP of IMAP je email van andere accounts ophalen. Gmail filtert deze mail ook op junk. Het klopt ook niet dat Gmail alle doorgestuurde post als spam zou aanmerken. Ik stuur van alles automatisch door aan de Gmail van m'n vrouw, maar niets wordt als spam gezien. Bedankt voor de min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me wel eens de moeite waard om te proberen, kan ik G-Mail aan zonnet koppelen dan? Had al even gekeken, lol. Als je de uitleg een beetje in simpele taal kunt houden, ben echt een groentje in dat soort dingen:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie uitbreiding van m'n antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb ik het voor elkaar, nu maar wachten tot eddy the weasel weer troep stuurt en blokkeren maar, bedankt voor de hulp:) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, hopelijk helpt het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, er komt nou helemaal geen mail meer binnen bij zonnet, alles gaat rechtstreeks naar g-mail, komt ervan als ik aan de knoppen zit, zal wel ergens wat verkeerd hebben gedaan, ergste is nog, dan komt die eddy the weasel niet meer langs, alsof ie weet wat ik gedaan heb haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja, ik vind het eigenlijk ook wel best, wen er wel aan, layout is bijna hetzelfde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het zo instellen dat er een kopie achterblijft op Zonnet. Maar wil je dat echt? Dan moet je op 2 plaatsen de mail verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er eerder aan te denken er nog twee mailadressen aan te koppelen, dat gedoe met drie mailboxen inkijken, dit is veel makkelijker, waarschijnlijk een beste antwoord voor jou, voor je moeite en toewijding:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad handig. Je kunt in Gmail overigens ook andere afzenders instellen, zodat het lijkt alsof je gewoon van bijvoorbeeld je Zonnet-adres mailt. Ik lees al jaren al m'n email via Gmail. Eerst als tijdelijke optie, ik dacht als ik m'n eigen pc weer had, terug te gaan naar Thunderbird (emailprogramma). Nooit gebeurd, Gmail bleek gewoon zoveel prettiger, vooral omdat het automatisch zoveel spam tegenhoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, zou bijna denken dat je aandelen in g mail had, maar een tevreden gebruiker klinkt aannemelijker :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha nee, absoluut niet, ben inderdaad gewoon een tevreden gebruiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn meerdere oplossingen die me bevielen maar heb uiteindelijk deze optie toegepast, was even wennen maar ben nu uitendelijk er zeer tevreden over hoe het nu gaat, Goodbye Eddy the Weazel, ik zal je NIET missen haha

Andere antwoorden (5)

Gewoon zorgen dat berichten van deze afzender meteen in je junk-boxje terecht komen, en geen aandacht aan schenken
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit mailadres heeft geen spambox, dus komt standaard tussen de goede mail... Ik ben die hele troep zat en wil ze niet eens wissen iedere keer, maar het irriteert me nog meer ze te laten staan!
Het adres van de afzender blokkeren, dan kan er geen e-mail van die persoon meer in jouw inbox terecht komen.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt me wel wat, alleen kan de opties zoals bijgevoegd op het plaatje niet vinden...?
Amadea
12 jaar geleden
Dat zit in elk e-mailsysteem op een andere plek. Bij mij staat het onder Extra, en dan dus bij Opties voor ongewenste e-mail. In Hotmail staat het onder Extra, dan Meer opties, Ongewenste e-mail voorkómen, Veilige en geblokkerde afzenders.
Alles wat onzin is kun je bv. bij outlook via de optie bericht laten blokkeren, dan gaat het direct door naar de postbak verwijderde berichten. Op die manier hoef je het niet te openen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet de berichtjes die je niet aanstaan gewoon bij ongewenst en dan kan je ze niet meer binnenkrijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt ze dan nog wel gewoon binnen, maar ze worden dan in een aparte map geplaatst
Bovenstaande antwoorden kun je toepassen, echter je kunt ook onderstaande link volgen en dan pakken ze hem aan voor spam en kan hem dat veel geld gaan kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien de hoeveelheid rotzooi die ik kreeg is dit ook wel een goed plan +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klopt dat je 'm kunt melden, maar je hebt dan slechts 1 van je spammers aangepakt. Ook is 't maar de vraag of de spamstroom dan stopt, want als de wezel bijv. in Guatemala zit (ik noem maar wat), dan trekt 'ie gewoon een lange neus terwijl 'ie nog maar eens een paar miljoen spams eruit stuurt. De beste optie is natuurlijk EN je spam filteren EN de ergste melden.