Ik heb adsl internet met vaste verbinding van kpn.wil graag een tablet kopen en door het hele huis internetten.Heb ik dan een draadloos modem nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je *modem* hoeft niet draadloos te zijn. Dat zit gewoon met een kabeltje naar buiten je huis aan het internet geknoopt.

Wat je nodig hebt is een WiFi router, en een tablet die ook WiFi ondersteunt.

Veel moderne modems hebben al zo'n router ingebouwd, maar veel ook niet. Raadpleeg de handleiding van je modem, of als je er niet uitkomt, bel eens de helpdesk van de internetprovider waar het modem vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor draadloos internet heb je een router nodig die je tussen je modem en de netwerkkabel zet.
voor een goede router betaal je rond de 50 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan zijn dat z'n huidige modem/router al een draadloze functie heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ,maar hij heeft het over een modem en niet over een modem/router.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wil niet zeggen dat hij het verschil kent tussen een modem en een router. Gezien de vraag verwacht ik dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zou best eens kunne idd.
weet je zeker dat dat kastje van kpn niet al draadloze mogelijkheden heeft ?
en kpn experia box is volgens mij al draadloos te maken ?
capthavoc
12 jaar geleden
Je hebt draadloos internet nodig vam een router want het is logish dat je in een tablet niet een internetkabel kan duwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is het logisch dat je in een tablet geen netwerkkabel kunt steken? Als de fabrikant er een netwerkaansluiting in bouwt, kan 't wel. Niks logisch aan.