Moet ik dan toch een andere router kopen?

Het gebeurt me de laatste tijd regelmatig dat ik geen verbinding krijg, of heel traag.( vanmorgen ook weer een tijd er mee bezig geweest)
Hij geeft dan aan dat ik geen lanverbinding heb.
Heb al regelmatig UPC hierover gebeld, dan vragen ze welke router we hebben.
Als ik dan aangeef dat we een ; sitecom 4 p10/100 mops, hebben krijg ik te horen dat het aan de router ligt.
Als we een router van hun eigen merk hadden, hadden we daar geen problemen mee.
Ik begin er zo langzamerhand genoeg van te krijgen en vraag me af of het dan inderdaad zo is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Heb je draadloos?
Probeer eens een ander kanaal in te stellen.
En kijk of 't helpt als je de PC/laptop dicht bij de antenne zet.

Toegevoegd na 4 dagen:
Probeer eens een laptop te lenen van een kennis. Werk daar ook een tijdje op, op dezelfde internetverbinding. Werkt dat wel goed? Dan kom je waarschijnlijk uit bij verkeerde instellingen op je PC: verkeerd OS, verkeerde veiligheidsinstellingen, malware op de PC, etc...

Vaak heeft de router meerdere poortjes. Je kan ook nog eens een ander poortje proberen.

Als laatste kan je nog eens proberen de router te resetten (meestal een klein of verzonken knopje achterop de router). De firewall-instellingen gaan dan weer op de beginwaarden staan.
Houdt dan wel je ISP-gegevens (wachwoord) bij de hand - die kan je nodig hebben om weer een werkende verbinding te krijgen.

Verder kan je nog proberen 't IP-adres van je router in de browser in te tikken, en kijken of er geen rare zaken in de firewall instellingen staan.

Toegevoegd na 4 dagen:
En wat bij mijn buren een keer gebeurde: er zat water in de ruimte onder de stoep waar de datakabel van KPN in lagen! De ene keer werkte 't wel, de andere keer weer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een 'vaste pc' en niet draadloos.
Hij staat ook bij de antenne. +1 voor je moeite
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik al schreef op je reactie, heb ik de router gereset.
Tot nu doet hij het weer, bedankt :)

Andere antwoorden (1)

Alhoewel er een (kleine) kans is dat het aan je router ligt, is de kans veel groter dat het aan UPC ligt. De ellende is dat bij alle klachten je standaard verteld wordt dat het aan iets anders ligt dan aan UPC. Er zit waarschijnlijk niets anders op dat eerst een ander routertje te kopen (kan je er niet ééntje lenen voor even?) om vervolgens weer met UPC te gaan bellen dat het probleem echt niet bij jou zit.
Sterkte!
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb laatst op tv gehoord dat UPC sitecom ook ondersteund sinds kort.
Lenen? Waar leen je een router, heb jij enig idee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de lokale computerwinkel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm, ik wist niet dat je een router ook kunt lenen, ik was al verbaasd hierover.
Ik heb de router inmiddels gereset, tot nu toe doet alles het weer goed :-)