Is het mogelijk alleen een domeinnaam te laten zien in Google's zoekresultaten?

Ik heb een aantal domeinen die verwijzen naar het 'hoofd'-domein. Kan ik de andere domeinen, waarop ik geen ftp heb, wel laten zien in Google's zoekresultaten? (Dit om de keren dat mensen bij mij terechtkomen te vergroten)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat kan wel, maar is wellicht niet handig. Google bepaalt de ranking van een pagina op basis van het aantal keer dat er naar gelinkt wordt, de uniekheid van de inhoud & en aantal bezoekers. Als je nu via meerdere namen naar dezelfde inhoud verwijst krijg je:

1) Per domein minder bezoekers
2) Per domein minder links
3) Verwaterde inhoud per domein

Daardoor zal je ranking omlaag gaan en het totaal aantal bezoekers omlaag gaan.

Je kan wel in je domein naam settings aangeven via een htacces bestand dat elke bezoeker die via bv abc.nl binnen komt, automatisch op website cba.nl terecht komt. Met daarbij een instelling over hoe permanent de verwijzing is. Google weet dan dat ABC = cba.nl. Echter, dan zal bca niet meer in de zoekresultaten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Afgezien van hetgeen mijn voorganger zojuist schreef is er nog een ander punt:

Google biedt links met daaronder een snippet tekst. Op basis van de tekst besluit iemand al dan niet door te klikken. Waarom zou iemand die geen tekst ziet voor deze link kiezen?

Zelf heb ik bij een soortgelijke situatie het volgende gedaan:
De secundaire domeinen bevatten een indexpagina, een simpele html met een getimede re-direct (10 seconden). Op deze pagina heb ik daarnaast een stuk wervende tekst geplaatst (per domein unieke tekst), alsmede een link naar het hoofddomein. De tekst bevat - uiteraard- wat keywords en ook heb ik mijn metatags hier op orde gebracht.

Het domein verschijnt dan (af en toe) bij zoekopdrachten op specifieke keywords, maar leidt nog altijd naar het hoofddomein.

Overigens is het traffic dat zo binnenkomt minimaal vergeleken met de normale google-route.