Hoe moet je je domein koppelen aan een pagina op je server naar /. dus www.google.nl/blablabla hoe moet ik achter slash een pagina zetten?

Ik wil dus een pagina vanaf mijn server doorkopelen naar mijn domein naam. Bijvoorbeeld de pagina die op mijn server staat die heet reviews.html nu is de directe link bijvoorbeeld: home.deds.nl/~blabla/blabla/blabla maar nu wil ik niet dat je zo op de link moet komen maar dat je bijv. naar google.nl/blablabla gaat snapje? Wie kan mij alsjeblieft helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

1. Als je het dit wilt:

Je hebt een pagina op http://www.jouwsite.nl/map1/map2/map3/pagina.html, maar die pagina moet weergegeven worden op http://www.jouwsite.nl/pagina

Open kladblok en vul dit in:

RewriteEngine on
RewriteBase /
RewriteRule ^pagina(\/?)$ /map1/map2/map3/pagina.html

Sla het bestand vervolgens op met de naam '.htaccess' (zonder de aanhalingstekens). Plaats dit bestand in de map waarin ook de map 'map1' staat. Als je nu http://www.jouwsite.nl/pagina bezoekt, dan zal die URL gewoon zo blijven staan, maar zie je de pagina die eigenlijk in de map map1/map2/map3/pagina.html staat.

2. Als je dit wilt:

Mensen komen wel op http://www.jouwsite.nl/map1/map2/map3/pagina.html maar moeten vervolgens automatisch doorgestuurd worden naar een andere pagina

Op pagina.html zet je dan óf:

óf:

Pagina.html vervang je door een PHP bestand met daarin:

header('location: http://www.google.nl/blablabla');
?>
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De naam die je het tabblad geeft komt achter de domeinnaam. Dus dat zou google/reviews.html worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tenminste als je een betaalde domeinnaam hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat er achter die slash ('/') komt, is over het algemeen de inhoud van de wwwroot map.

Als je dus bijvoorbeeld een map aanmaakt in de wwwroot, die blabla heet, dan kun je die op de website berijken door naar jedomein.nl/blabla te gaan.

Als je dan bijvoorbeeld een txt bestand "text.txt" in die blabla map plaatst, dan staat die op jedomein.nl/blabla/text.txt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je "Stealth redirection" zoekt. Je hebt een domeinnaam geregistreerd, en die wil je koppelen aan een stel pagina's bij een hosting provider (zoals deds.nl).

Dit wordt ook wel cloaking genoemd. Je moet uitzoeken of de club waar je je domein hebt geregistreerd dit biedt als service. Wat er achter de schermen gebeurt is dat er een frames pagina wordt gegenereerd, zodat de url in je adres balk niet verandert in deds.nl/~blabla... want dat wil je zoals ik het begrijp perse niet.