nee, nog iets leukers dan gratis: je krijgt er geld van de advertenties die op je site worden weergegeven. (alhoewel dit best weinig kan zijn, maar een veelbekeken site youtube zou er honderden euro's per dag mee kunnen ophalen.

ik gebruik het ook voor best een kleine site en heb in een maand €0,62 gespaard.

als je (meer) hulp wil moe je maar een berichtje naar mijn inbox versturen. veel succes!

Toegevoegd na 6 minuten:
het is volledig veilig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Youtube is ook van Google.
Er zijn drie kanten aan adsense.

1. Het plaatsen van advertenties.
Hiervoor betaald de plaatser geld. Oftewel, elke keer dat jij op een advertentie klikt betaald iemand een paar cent aan google.

2. Het beschikbaar stellen van advertentie ruimte.
De persoon van wie de website is krijgt hiervoor bij elke klik op een advertentie wat geld van google.

3. De persoon die de advertentie ziet.
Voor deze persoon is het gebruik van adsense gratis. Hij betaald niet voor het zien van de reclames, en hij verdient hier ook niets aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Google Adsense zet je advertenties op jouw website, waardoor je per click op de advertentie geld kan verdienen. Dit zal rond de 10 cent a 3 euro per click zijn

Met Google Adwords adverteer je juist met een advertentie op websites. Hierdoor betaal je per bezoeker die via de advertentie komt.

Met Google Analytics kan je alle bezoekers en acties op jouw website meten