Hoe kom ik aan het wachtwoord van het internet, thuis?

Wij hebben in het hele huis 1 computer met gewoon internet. Dat internet komt door zo'n internet Modem. Maar ik kan via mijn telefoon ook gewoon op internet. Alleen daar hem in een wachtwoord voor nodig, om hier in huis op het internet te kunnen via de modem?
Waar zou ik dat wachtwoord kunnen vinden? Of hoe krijg ik hem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Even cmd openen (uitvoeren / windows toets + R -> cmd) en type dan "ipconfig" in.
Ga dan naar het adres dat achter "IPvX adres" staat. (X is een getal, meestal 4 of 6).

Via daar kom je in de instellingen van je router.
Als je daar even in rondzoekt, zul je het moeten kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik ga ervan uit dat je bedoelt gebruik te willen maken van je telefoon dmv het WIFI netwerk, thuis?

Hiervoor moet je inderdaad het thuisnetwerk opzoeken via je WIFI instellingen op je telefoon. En vervolgens op verbinden drukken, vervolgens moet je dan dus waarschijnlijk een wachtwoord invullen.

Dat wachtwoord staat nergens geschreven.
Die moet je vragen aan je medebewoners of aan de gene die de WIFI router geinstalleerd heeft.

Er is dus geen andere mogelijkheid dan vragen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het goed is heb je al een wachtwoord aan het begin gekregen toen je de modem aan ging sluiten