Ik wil graag geen spammail meer ontvangen. Ik heb ooit gehoord dat spammers mijn email krijgen door emailextractors?

Dat zijn programma's die zoeken naar x@x.com en die deze dan toevoegen. Ik wil geen e-mailadres meer op internet, dus ik zocht wat af.

Dit zijn de resultaten:

Mijn e-mailadres komt volgens Yahoo niet voor.
Mijn e-mailadres komt volgens Google voor op één site.

Hoe kan dit? Als ik vervolgens verder klik op Google, kom ik op een site waar ik mijn e-mailadres niet kan vinden...

Staat mijn e-mailadres nou wel of niet hierop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Ik denk wel dat ze het erop hebben gezet, maar dat je het waarschijnlijk niet kunt zoeken. Dat werkt bij de meeste spam-bedrijven zo. Als je je email daar kon vinden dan waren ze al lang plat gelegd. Daarom gebruiken ze juist die methode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spam kan je nooit geheel uitsluiten.
Een paar 'best practices':
1. NOOIT CC gebruiken, maar BCC. Vertel dit ook al je contacten, en vraag je contacten ook om hun contacten dat te doen. Met name als je een nieuw mailadres hebt (gemaakt). Uitleg: immers, als iemand van jouw contacten JOUW emailadres op de PC heeft, en die persoon krijgt een malware op de PC die emailadressen zoekt, dan wordt JOUW mailadres ook gevonden! De kans daarop is kleiner als je alleen BCC gebruikt, en nooit CC.
Ik heb wel eens een mailtje gekregen van een vereniging waar ik lid van ben. Ze gebruikten CC (uiterst slecht gedrag voor een vereniging) en ik kon gelijk een heleboel mailadressen zien van mensen die ik totaal niet kende. Als mijn PC nu malware heeft, worden die mailadressen uit mijn mailbox geplukt en naar spamcriminelen gestuurd. Zonder dat die andere verenigingsleden er ook maar iets aan kunnen doen, worden zij dan slachtoffer van spam in de toekomst. Zij hebben immers geen invloed op de veiligheid van MIJN PC, waarop HUN mailadres staat. Had de vereniging BCC gebruikt, dan had ik (en eventuele malware) nooit die mailadressen kunnen zien of vinden.

2. Een heel moeilijk/lang mailadres nemen. Makkelijke mailadressen zoals jan.jansen@hotmail.com worden gewoon volautomatisch op goed geluk door de spamcriminelen bespamt.

3. Je mailadres niet zomaar invullen (zeker niet op de wat onbekendere websites), of een nepadres of tijdelijk mailadres (éénmalig gebruik) als je ergens je mailadres moet invullen om ergens gebruik van te kunnen maken.

Krijg je éénmaal spam, dan is de kans dat je er ooit nog afkomt, zéér klein. Je mailadres is dan nl. al 'in the open' en bekend bij de spamcriminelen. Vaak tot in lengte van dagen... De enige oplossing is dan een ander mailadres nemen. Een spamfilter is en blijft slechts symptoonbestijding en haalt jouw mailadres nooit meer uit de databases van de spamcriminelen. Die spamcriminelen gebruiken gewoon nieuwe technieken in de toekomst waardoor er regelmatig dan toch wat doorheen glipt, ondanks een (goed of duur) spamfilter. Technisch gezien is er ook weinig of geen verschil tussen spam en normale email. Filteren is dus erg moeilijk en nooit 100%.

Als Google jouw mailadres OOIT heeft kunnen vinden, dan konden spamcriminelen dat ook en hebben ze je mailadres al. Dat hoeft dus uiteraard maar éénmalig te gebeuren. Ook al is het 10 jaar geleden, ze hebben nog steeds je mailadres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe at werkt met email extractors maar als je de afzender of ongewenst klikt ontvang je zulke emails niet meer in je inbox

hoop voor je dat dit werkt ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"...als je de afzender of ongewenst klikt ontvang je zulke emails niet meer in je inbox" Dat helpt bij geen enkele 'moderne' spamaanval, omdat de zogenaamde afzender elke keer weer willekeurig gegenereerd wordt of uit dezelfde emailadresdatabase wordt gehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uhm okee maarbij mij werkt het wel