Bank account bijna helemaal leeg, wat nu?

Hallo, ik heb pas via marktplaats geprobeerd te handelen. iemand wou iets van mij kopen. nu reageerde hij niet meer en nu 5 dagen later is mijn bank account bijna helemaal leeg gehaald via paypal. Ik denk dat dit komt doordat ik hem zelf gegevens heb gegeven (waarschijnlijk voor hem bevesteging gegevens), waarmee hij toegang had tot mijn bankrekening via paypal.

wat kan ik nu doen? is het mijn eigen schuld en zal er niks aan gedaan worden of? help me alsjeblieft.

Toegevoegd na 19 minuten:
update:
Hij/zij heeft waarschijnlijk een account aangemaakt op paypal met mijn bankgegevens. (ik heb hem namelijk mijn rekening nummer gegeven.

bij paypal om je bank account te bevestigen word er een bepaald bedrag op je rekening gestort.. dit is dus bij mij gebeurt. hij zij dat hij het verkeerde bedrag had overgemaakt voor het product en of ik het bedrag wou mailen zodat hij wist wat hij nog meer moest overmaken. ik zag een aantal cent staat dus dat had ik tegen hem gezecht.
dus niet goed gekeken dat het dus gewoon van paypal vandaan kwam. hij kon dus mijn bank account bevestigen en heeft het leeg gehaald via paypal. wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

ga naar de politie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm... beetje vreemd verhaal, aangezien paypal goed beschermd is. Maar ik zou ieder geval aangifte doen bij de politie en een betere/uitgebreidere versie van het verhaal geven als je hier doet. Zij kunnen je misschien verder op weg helpen. Ik zou ook alle gegevens die je hebt van deze persoon door briefen aan de politie.

In ieder geval veel succes met deze situatie en hoop voor je dat je het geld nog terug ziet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paypal is niet beschermd tegen gebruikers die informatie doorspelen die ze niet door moeten spelen, zoals een aantal centen die ze bijschrijven om te verifiëren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een paar cent op je rekening gestort ziet en je GEEN PayPal account hebt aangevraagd, moeten echt gelijk de alarmbellen gaan rinkelen!
Direct contact op nemen met paypal (bellen naar: 0900 265 89 50 0,10ct/min) en de rekening laten blokkeren. Mogelijk heeft hij nog niet alles uit gegeven. (mogelijk hebben zij ook nog advies over verderen stappen)

En vervolgens contact opnemen met je bank. En in ieder geval voorkomen dat er nog meer geld van je rekening afgeschreven kan worden.

En als laatste stap aangifte doen bij de politie, neem hierbij de contact gegevens en emails met de 'afzetter' mee en eventuele gegevens van je bank (bank afschrift) en paypal.

Héél vervelend dat dit zo gebeurt, maar misschien wel een wijze les voor de toekomst. Geef nooit zomaar je bank gegevens aan derden. Als hij een verkeerd bedrag had overgemaakt had hij zelf ook kunnen zien hoeveel hij had overgemaakt.
Veel succes met de afhandeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een bekende oplichterstruc! Als iemand je bankgegevens kan zien/opvragen (pc gehackt, afschriften kan inzien, etc), kan hij/zij een paypal account op jouw rekening aanmaken. PayPal maakt een klein bedrag over ter verificatie en geeft daarbij een code. Met die code kan je dan dus het PayPal account gebruiken en diens rekening leegtrekken. Dus als de wiederweerga bij PayPal het account blokkeren en naar de politie om aangifte te doen! Dit geldt dus ook als je plots 2 cent overgemaakt krijgt van PayPal en jezelf geen account het aangemaakt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Dit geldt dus ook als je plots 2 cent overgemaakt krijgt van PayPal en jezelf geen account het aangemaakt!" Dan moet je dat wel direct merken. Aangezien ik zelden op Paypal kijk wat er bij is gekomen… Kan daar maanden of jaren overheen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, als je nog geen PayPal account hebt, of geen hebt aangemaakt en dan 2 Cent van PayPal op je rekening gestort krijgt, moet je oppassen (PC op malware checken, wachtwoorden wijzigen, etc etc).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ik haalde twee zaken doorelkaar: de paypal-rekening en de bankrekening. Het geld komt op de bankrekening, terwijl in mijn gedachten het de paypal-rekening was waar de twee cent op kwam.