Worden hashtags nog wel gebruikt waarvoor ze eigenlijk bedoeld zijn?

Hashtags waren dus een soort labeltjes die je op Twitter kunt gebruiken in je tweets zodat er tweets gezocht kon worden met dezelfde hashtags. #goeievraag

Maar: Het valt me de laatste tijd op dat er zoveel mensen bij mij op Facebook hashtags op Facebook gebruiken...

En dan niet dat die eerst op Twitter geplaatst is en automatisch op Facebook geplaatst worden, maar rechtstreeks op Facebook.

Want dat heeft toch geen zin? Op Facebook kun je er niet op klikken, kun je geen andere berichten vinden met die hashtag enz. Dus worden ze tegenwoordig gebruikt om de stemming in een bericht aan te geven ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik denk dat mensen er gewoon aan gewend zijn van Twitter en dat (soms onopgemerkt) ook doen op Facebook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vaak hebben deze # van Twitter ook een ironische bedoeling. Bijvoorbeeld: zondagmiddag, half 3, ikea #lekkerrustig. De hashtag geeft dan inderdaad de strekking van het bericht weer of laat duidelijk de ironie of humor zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit zegt wikipedia:
Het kardinaalteken, ook hekje genoemd, is een teken op het toetsenbord van een computer of het toetsenblok van een telefoon. Het heeft verschillende betekenissen en toepassingen.
Het teken is vooral bekend door het gebruik ervan op telefoons, als afsluitsymbool of als teken voor een nieuw begin. Bijvoorbeeld: "Typ uw code in, gevolgd door het hekje."
In het Engels wordt het ook vaak gebruikt om een nummer mee aan te duiden. Bijvoorbeeld: #12 betekent number 12. In het Nederlands en de meeste andere Europese talen is dit gebruik niet bijzonder gangbaar.
In de geneeskunde wordt het kardinaalteken gebruikt als afkorting van fractuur.
Het teken wordt in de wiskunde soms gebruikt om het aantal elementen van een verzameling (de kardinaliteit van een verzameling) aan te duiden.
Ook wordt het teken soms gebruikt om een paragraaf aan te geven. 'Meer informatie over dit onderwerp vindt u in H.2, #4' (Hoofdstuk 2, paragraaf 4).
Schakers typen het teken om schaakmat aan te geven, als handzame vervanging van de dubbele obelisk ‡ die zowel bij handgeschreven schaaknotatie als in typografisch verzorgde teksten gebruikt wordt.
In de muzieknotatie wordt een erop gelijkend teken gebruikt, het kruis , om een noot met een halve toon te verhogen.
In Twitter spreekt men over een 'hashtag'. Dit wordt gebruikt om in de Tweet de keywords aan te duiden om de zichtbaarheid van de Tweet via de zoekmachine te bevorderen.